اگر شما می خواهید یک دانش آموز موفق باشید دلسرد نشوید، پا پس نکشید، فقط تمرین کنید که هریک از عادت های درس خواندن که در پایین آمده است را بیشتر استفاده کنید و شما خواهید دید که نمرات شما اضافه شده، دانش شما افزایش یافته و توانایی شما برای یادگیری و برای جذب اطلاعات بهبود پیدا می کند.

  • سعی نکنید همه ی مطالعه و درس خواندن خود را در یک جلسه بگذارید.

اگر شما تا دیر وقت بیدار می مانید و انرژی بیشتری صرف می کنید و چشمان خود را به سختی باز نگه می دارید تا درس بخوانید، زمان آن رسیده است که تغییر کنید. دانش آموزان موفق تکالیف خود را در بازه های زمانی کوتاهتر زمانبندی می کنند. بندرت پیش می آید که همه برنامه درسی خود را در فقط یک یا ۲ جلسه جا دهند.

  • برنامه ریزی کنید که چه زمانی می خواهید مطالعه کنید.

دانش آموزان موفق زمان های مشخصی را در طول هفته زمانبندی می کنند. زمانبندی دانش آموزان موفق در زمان های مشخصی از هفته است .آنها به این صورت درس می خوانند و بهزمانبندی خود عادت می کنند. دانش آموزانی که گاه و بیگاه درس می خوانند به اندازه ی دانش آموزانی که برنامه زمانبندیشده برای درس خواندن دارند، بازدهی ندارند.

  • در زمان های مشخص درس بخوانید.

فقط این مهم نیست که برنامه ریزی کنید که چه زمانی شروع به خواندن کنید، مهم این است که یک برنامه درسی خواندنروزانه و روتین ومنظم ایجاد کنید. زمانیکه شما در زمان های مشخص در هر روز و هر هفته درس بخوانید، درس خواندن به عنوان یک قاعده و نظم در زندگی شما در می آید. اگر شما مجبور شوید که به دلیل وقایع غیر منتظره زمانبندی خود را عوض کنید، مشکلی نیست، ولی در زودترین زمان ممکن به برنامه زمانبندی قبلی برگردید.

  • در هر زمان، درس خواندن باید یک هدف مشخص داشته باشد.

درس خواندن بدون جهت کارآمد نیست. شما باید بدانید دقیقا چه چیزی در هر جلسه مطالعه باید انجام شود. قبل از اینکه شما شروع به درس خواندن کنید، یک هدف از جلسه مطالعه برای خود تعیین کنید که اهداف کلی شما را پشتیبانی می کند. (برای مثال حفظ کردن ۳۰ کلمه برای موفق شدن در قسمت کلمات در امتحان زبانی که می خواهد برگزار شود. )

  • هرگز جلسه درس خواندن برنامه ریزی شده را به تعویق نیندازید.

دانش آموزان معمولا به دلیل کم بودن علاقه شان به موضوعی، یا مجبور بودن به انجام کار دیگر، یا فقط به خاطر اینکه تکلیف درسی مشکل است، برنامه درسی خود را به تعویق می اندازند.دانش آموزان موفق درس خواندن خود را به تعویق نمی اندازند. اگر شما جلسه درس خواندن خود را به تعویق بیندازید، درس خواندن شما کارایی کمتری خواهد داشت و نخواهید توانست آنچه را که نیاز دارید به اتمام برسانید.

  • در ابتدا با سخت ترین مطالب شروع کنید.

از آنجایی که موضوعات سخت تر به تلاش بیشتر و انرژی بیشتری نیاز دارند، شما باید باید با موضوع سخت تر شروع کنید. زمانیکه شما سخت ترین کار را انجام می دهید، تمام کردن بقیه کارها راحتتر است. باور کنید که شروع کردن با موضوعات سخت تر بطور موثری درس خواندن وکارایی آکادمیک را بهبود می دهد.

  • همیشه نکاتی را که نوشته اید قبل از برنامه درسی بررسی کنید.

بطور یقین قبل از اینکه بتوانید نکات را بررسی کنید، باید اول نکاتی را نوشته باشید. همیشه مطمئن باشید که نکاتی خوبی را نوشته اید . قبل از اینکه هر جلسه درس خواندن را شروع کنید و قبل از اینکه یک برنامه مشخص درسی راشروع کنید، نکاتی را که نوشته اید بررسی و دوباره خوانی کنید تا مطمئن شوید که می دانید که چگونه برنامه درسی را بصورت درست تمام کنید. دوباره خوانی نکات نوشته شده توسط شما قبل از هر درسخواندنی، به شما کمک می کند موضوعات مهمی را که در طول روز یاد گرفته اید به خاطر بسپارید و مطمئن شوید درس خواندن کارآمد بوده است.

  • مطمئن شوید در زمان درس خواندن حواستان پرت نیست.

هر کس ممکن است به طریقی حواسش پرت شود. ممکن است بوسیله تلویزیون، یا سکوت خیلی زیاد حواس کسی پرت شود. بعضی از افراد وقتی کمی صدا در اطرافشان باشد بهتر درس می خوانند. وقتیکه حواس شما در هنگام درس خواندن پرت باشد، رشته افکارتان از دست میرود، قادر به تمرکز نمی باشید و هر دوی این موارد باعث می شود نتوانید بطور موثر و کارآمدی درس بخوانید. قبل از اینکه شروع به درس خواندن کنید مکانی را پیدا کنید که حواستان پرت نشود و تمرکز داشته باشید.

  • از گروه برای درس خواندن بطور موثر استفاده کنید.

کار در گروه باعث میشود شما بتوانید(۱) وقتی که مطلبی را متوجه نمی شوید و با آن درگیر هستید از دیگران کمک بگیرید (۲) برنامه درسی خود را سریعتر تمام کنید(۳) یاد دادن مطلبی به دیگران می تواند هم به سایر دانش آموزان و هم به خود شما کمک کند که مطلب را عمیقا درک کنید. با این حال گروهی درس خواندن، زمانیکه ساختاریافته نباشد و افراد گروه به روز نباشند خیلی بی فایده است.

  • در آخر هفته تکالیف مدرسه، نکات برداشته شده و سایر موارد را بررسی و دوباره خوانی کنید.

دانش آموزان موفق آنچه را که در طول هفته یاد گرفته اند، در آخر هفته بررسی میکنند. این باعث می شود که بتوانند برای یادگیری مفاهیم جدید که بر مبنای مطالب یاد گرفته شده در هفته قبلی است، آماده شوند.موسسه گوهر تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان .آدرس دفتر خیابان حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴