تدریس خصوصی - تخصصی دراصفهان (موسسه گوهر)

تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان وحومه .بخش کارآفرینی هنری .مشاوره انواع تحقیقات وپایان نامه .انجام تحقیقات کاربردی- اجتماعی

تدریس خصوصی - تخصصی دراصفهان (موسسه گوهر)

تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان وحومه .بخش کارآفرینی هنری .مشاوره انواع تحقیقات وپایان نامه .انجام تحقیقات کاربردی- اجتماعی

درباره بلاگ

*** بخش تحقیقات کاربردی اجتماعی- استفاده ازفیش ها ومطالب تحقیقی درمورد اراده شناسی .خودشناسی .الگوشناسی ولذت شناسی- می توان با مسیولان موسسه تماس گرفته و ازمطالب خلاصه نویسی وآماده کتابهای مختلف مذهبی .روانشناسی .پزشکی و... استفاده کرد.***جهت مشاوره وتعیین دبیر جهت تدریس خصوصی برای دانش آموزان ضعیف ،عادی،تیزهوش در مقطع دبستان-دبیرستان ودانشگاه با موسسه گوهر ناب اندیشه تماس بگیرید .آدرس موسسه اصفهان خیابان حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان

گوهر

موسسه گوهر.تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان

تدریس خصوصی

انجام پروژه های راه سازی

حل تشریحی مسائل حسابداری پیشرفته ۱

تدریس خصوصی حسابداری هنرستان .دانشگاه و...دراصفهان

اسنادپرداختنی .تدریس خصوصی دروس تخصصی حسابداری وآمار

نحوه ثبت اسنادپرداختنی .تدریس خصوصی گوهر اصفهان

سیمپلکس اصلاح شده .تحلیل حساسیت و...

مهندسی صنایع .مدیریت .مدیریت صنعتی

تحقیق در عملیات ۲.پژوهش عملیاتی.تدریس خصوصی گوهراصفهان

تدریس خصوصی شیمی دراصفهان .تدریس خصوصی گوهر

واکنش خنثی سازی.۱۰واقعیت درباره اسیدها وبازها

اسیدها.بازها.مقیاسPH.

جمع و تفریق هندسی بردارها

تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان .تدریس خصوصی ریاضی دبستان

تعریف متناظر.جمع مختصاتی.بردارانتقال.بردارقرینه.

بردارمختصات.بردارمساوی.بردارقرینه .محورهای مختصات

تدریس خصوصی تمام دروس مقطع دبستان منزل یا موسسه اصفهان

تدریس خصوصی کاربردی ودانشگاهی دراصفهان

تدریس خصوصی گوهر ؛تخصصی ترین دراصفهان.

رشد.آموختن .فردای جدید .موسسه گوهر ناب اندیشه .

هدیه موسسه گوهر برای کنکوریهای ۹۷ اصفهانی

تست زنی دروس فیزیک برای کنکوریهای ۹۷اصفهانی

تست زنی دروس ریاضی برای کنکوریهای ۹۷اصفهانی

موسسه گوهر .کنکوریهای ۹۷ اصفهانی .تست زنی رایگان

موسسه گوهر .تکنیکهای زندگی .خانم دکترشکراللهی

اولین گردهم آیی رایگان جلسه توجیهی ازدواج مناسب وهم کف

گزینش همسر مناسب.جلسه توجیهی ازدواج مناسب .موسسه گوهر

۵۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

نویسنده: : سیدهادی حسامی

یادگیری زمانی صورت می گیرد که اطلاعات دریافتی از طریق حواس پنج گانه تمام مراحل حافظه را طی کند و وارد حافظه ی دراز مدت شود.

قبل از این که روش حفظ کردن را ارئه بدهیم بهتر است مطالب مختصری پیرامون حافظه بدانیم.

انواع حافظه:

۱٫       حافظه ی حسی

۲٫       حافظه ی کوتاه مدت

۳٫       حافظه دراز مدت

حافظه حسی

نخستین مرحله ی به یادسپاری اطلاعات است. در این حافظه نسخه ی دقیقی از اطلاعات ذخیره می شوند. گنجایش این حافظه بسیار زیاد است اما زمان ذخیره سازی اطلاعات ۱ تا۳ ثانیه می باشد. کلیه ی اطلاعات از طریق محرک های حسی(نور، صدا و…) وارد گیرنده ی حسی شده و بعد وارد حافظه ی حسی می شوند. وقتی محرکی وارد حافظه حسی می شود، اگر مورد توجه یا دقت قرار گیرد این اطلاعات وارد حافظه کوتاه مدت می گردد.

حافظه ی کوتاه مدت

این حافظه مطالب دریافتی از حافظه حسی را به مدت حداکثر ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در خود نگهداری می کند. گنجایش این حافظه -۲و+۷(۵تا۹) ماده یا قطعه ی اطلاعاتی می باشد. فایده ی مهم حافظه ی کوتاه مدت این است که به ما کمک می کند که اطلاعات را برای مدتی که به منظور درک معنی؛ حل مسئله یا تصمیم گیری لازم است در اختیار داشته باشیم. پس از رفع نیاز اطلاعات به سرعت محو می شوند. اطلاعات رسیده به این حافظه اگر تکرار و مرور شوند و با اطلاعاتی که قبلا” آموخته شده، مرتبط گردند به حافظه درازمدت انتقال می یابد.

حافظه ی دراز مدت

آخرین مرحله ی نظام یادگیری است. وقتی اطلاعات به این حافظه انتقال یابند یادگیری کامل می شود. اطلاعات به کمک سه فرآیند شناختی عمده به نام های تکرار یا مرور، بسط یا گسترش و سازماندهی به حافظه ی دراز مدت انتقال می یابند. این حافظه از سه جزء حافظه ی رویدادی، حافظه ی معنایی، حافظه ی روندی تشکیل شده است. این حافظه گنجایش نامحدودی دارد و اطلاعات تا آخر عمر در آن نگهداری می شود.

۱٫       حافظه ی رویدادی:کلیه اتفاقات و خاطرات در طول سه جزء حافظه ی درازمدت زندگی در این حافظه نگهداری و ثبت می شود.

۲٫       حافظه معنایی:کلیه مطالعات ما به صورت معانی در این حافظه نگهداری و ثبت می شود.

۳٫       حافظه روندی:موارد مربوط به چگونگی انجام امور فیزیکی و جسمانی در آن نگهداری می شود.

فرایند شناختی:

۱- تکرار و مرور۲- بسط یا گسترش۳- سازماندهی

تکرار یا مرور، باعث نگهداری مطالب در حافظه کوتاه مدت و انتقال آن به حافظه دراز مدت می شود.

بسط یا گسترش، فرایند تفکر درباره یک مطلب جدید است برای ربط دادن آن به اطلاعات قبلی فرد.

سازماندهی، ارتباط بین شباهت ها و تفاوت های مطالب و دسته بندی آن ها در حافظه دراز مدت را انجام می دهد.

علل عمده عدم یادگیری و به یاد نیاوردن مطالب:

۱٫      نبودن پیش نیازهای لازم

۲٫      نداشتن شرایط و امکانات مناسب

۳٫      به یاد نیاوردن مطالب یادگرفته شده در اثر نارسایی یا اشکال در فعالیت های سه گانه حافظه.

نبودن پیش نیازهای لازم:

۱٫       نداشتن هدف

۲٫       نداشتن انگیزه

۳٫       عدم دقت و توجه کافی

عدم دقت و توجه کافی:

۱٫       عوامل درونی(نبودن علاقه و انگیزه ی کافی)

۲٫       عوامل بیرونی(جالب نبودن محرک، وجود موانع، سرو صدا)

نداشتن شرایط و امکانات مناسب:

۱٫       ناکافی بودن رشد جسمانی – روانی یادگیرنده(ذهنی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی)

۲٫       نداشتن زمینه قبلی(معلومات پایه) برای یادگیری

۳٫       وجود نارسایی یا اشکال در حواس پنجگانه

۴٫       وجود مشکلات عاطفی- هیجانی(مسائل فردی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و مسائل مربوط به آموزشگاه.

به یاد نیاوردن مطالب یادگرفته شده در اثر نارسایی یا اشکال در فعالیت های سه گانهی حافظه :

۱٫       رمزگردانی

۲٫       نگهداری

۳٫       فراخوانی

نکته های مربوط به یادگیری:

۱٫       مغز مطالب کلی را بهتر یاد می گیرد.

۲٫       دشوارترین بخش یادگیری شروع آن است.

۳٫       یادگیری رابطه ی مستقیم  به میزان علاقه، دقت و انگیزه و تمرین شما دارد.

۴٫       ۹۰% تمرین و تلاش و ۱۰% استعداد در یادگیری تأثیر دارد.

۵٫       مطالبی که هیچ ارتباطی با هم و با آموخته های قبلی ندارند پس از خواندن ۵۰%در ساعت اول، و ۶۵% پس از ۲۴ ساعت و ۸۰% در پایان یک ماه فراموش می شوند.

اکنون با توجه به مطالبی که در خصوص حافظه ارائه گردید شما دانش آموزان و دانشجویان عزیز می توانید برای حفظ کردن مطالب درسی خود از روش ذیل استفاده کنید.

این روش متناسب با اصول علمی و چگونگی عملکرد حافظه طراحی شده است و شما باید در مرحله ی بعد از معلم درس های همان روز را حفظ کنید و آن را به وقت دیگری موکول نکنید.

روش حفظ کردن

سه بار با دقت، به آرامی، به کندی، درونی شده، با تمام وجود، ماده یا قطعه ای که می خواهید حفظ کنید با چشم نگاه کنید و آن را بخوانید.

سپس دست خود را روی مطلب می گذارید یا سر خود را از روی کتاب بلند می کنید و سعی می کنید آن را از حفظ بخوانید اگر توانستید مطلب را از حفظ بگویید به قطع ی دیگر می روید و اگر نتوانستید مجددا”” مرحله ی اول را (سه بار خواندن) تکرار می کنید تا زمانی که بتوانید آن ماده را از حفظ بخوانید.

شما می توانید هر خط را یک ماده فرض کنید و اگر برای شما سخت بود هر خط را به دو قسمت تقسیم می کنید و هر بار نیم خط را حفظ می کنید و اگر باز هم برای شمازیاد به نظر رسید هر خط را به چهار قسمت تقسیم کنید و در این صورت هر ماده با قطعه یک چهارم خط است و مناسب ترین میزان هر ماده را نصف یک خط در نظر بگیرید.

پس، هر ماده را سه بار بسیار آرام و کند و یواش می خوانید به طوری که برای هر ماده ۳۰ ثانیه طول بکشد.

 ۳۰ ثانیه زمان بسیار طولانی است و همان طور که گفته شد برای اینکه ماده ای از حافظه ی کوتاه مدت وارد حافظه ی دراز مدت شود حدودا” ۳۰ ثانیه لازم دارد. این زمان را به طوری صرف می کنید که تمام اصول روان شناسی یادگیری را در آن به کار گرفته باشید.

پس تکرار پشت سر هم و با عجله که معمولا” اغلب دانش آموزان از آن استفاده می کنند نمی تواند روش صحیح و درستی باشد. کافی است که فقط سه بار مطلب را تکرار کنید ولی این سه بار باید ۳۰ ثانیه طول بکشد و پنچ ویژگی باید داشته باشد.

۱٫       با دقت:یعنی دانش آموز زمانی که مشغول حفظ کردن مطلبی است باید تمام حواس او به آن مطلب باشد و موارد مزاحم و غیر ضروری نباید در آن هنگام به ذهن دانش آموز خطور کند.

اگر می خواهید معنی دقت را به خوبی درک کنید حالت نخ کردن سوزن را به یاد بیاورید که چگونه آن فرد در حال آماده باش قرار می گیرد و حالت  دست ها و چشم ها و نوع هماهنگیبین دست و چشم را به خاطر بیاورید. شما هم باید در حالت بیداری و هوشیاری کامل، ابروها را جمع کنید و تا حدودی چشم ها را تنگ کنید و به نوعی پشت کتاب قرار بگیرید که بر روی آن مسلط باشید و حالت یک پزشک را داشته باشید که مشغول عمل جراحی بر روی قلب یک جوان است.

اگر با این حالت برای حفظ کردن خود را آماده کنید و سعی کنید به هیچ چیز دیگر فکر نکنید و عوامل درونی مؤثر را نیز داشته باشید، یعنی با انگیزه، با اراده، با روحیه و با اعتماد به نفس باشید می توانیم بگوییم که عامل دقت را رعایت کرده اید.

۲٫       یعنی دانش آموز زمانی که برای حفظ کردن اختصاص می دهد باید از آرامش کامل برخوردار باشد و هیچ گونه اضطراب و نگرانی نداشته باشد و بدون استرس و یأس و ناامیدی به فعالیت خود بپردازد و حالت بغض و عصبانیت نداشته باشد و به طور کلی باید در هنگام حفظ کردن احساس رضایت مندی داشته باشد و به نسبت خود و موفقیتش باورهای عالی داشته باشد. همه ی این موارد به دانش آموز کمک می کند که با خیال راحت تری به کارش بپردازد و از حافظه ی خود بهترین استفاده را ببرد.

۳٫       به کندی:

همان طور که گفته شد دانش آموز به قدری باید کند درس بخواند که سه بار هر ماده را در ۳۰ ثانیه بخواند و این مدت زمان خوبی است تا دانش آموز با درک و فهم بیشتری مطالب را بخواند و معنی و مفهوم مطالب را خوب درک کند و از هرگونه سراسیمگی، آشفتگی، عجله و تکرار بیهوده پیشگیری کند.

و در مرحله ی بعد ما کلا” به این زمان نیاز داریم تا مطالب را از حافظه ی کوتاه مدت به حافظه ی درازمدت انتقال بدهیم.

همین کند خوانی به مقدار قابل ملاحظه ای دقت را افزایش می دهد و از خستگی اندام های گفتاری جلوگیری می کند و دانش آموز به علت درس خواندن دچار سردرد نمی شود. همچنین می تواند به مدت طولانی هم مطالعه کند و به مرور زمان حافظه را تقویت می کند و منجر به بالا بردن کارایی حافظه می شود به طوری که بعد از دو هفته حفظ کردن با این روش کارایی حافظه را به میزان دو برابر افزایش می دهد.

۴٫       درونی شده:

درونی شده به این صورت است که دانش آموز باید بسیار شمرده مطالب را وارد درون خود بکند و نباید از طریق دهانی آن را به بیرون پرتاب کند.(موسسه گوهر .گوهر تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان .اصفهان خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

اشعاری را که دوست دارید، بخوانید و به خاطر بسپارید و با این روش حافظۀ خود را تقویت کنید، افرادی که به شعر و شاعری علاقه ­مند هستند در اثر خواندن و حفظ کردن شعر دارای حافظۀ قدرتمندی هم هستند، امّا با این روش که اشاره خواهد شد به راحتی می­توانید شعری را حفظ کنید و راحت­تر یادآوری کنید. این روش، تکنیک یا سیستم لایه­ لایه است.
در این روش برای حفظ کردن یک شعر مثلاً پنج بیتی، ابتدا مصراع اول را می­خوانید و یاد می­گیرید بعد به سراغ مصراع بعدی یعنی مصراع دوم از بیت اول می­روید و آنرا هم می­خوانید و یاد می­گیرید، سپس برمی‌گردید از ابتدا و هر دو مصرع را یعنی بیت اول را می­خوانید، بعد مصراع سوم یا اولین مصراع از بیت دوم را می­خوانید و به خاطر می­سپارید، سپس برمی‌گردید از ابتدا هر سه مصراع را می­خوانید، بعد مصراع چهارم را می‌خوانید و به همین ترتیب هر مصراعی که حفظ می­کنید قبل از حفظ مصراع بعد آنچه که حفظ کرده ­اید را یکبار تکرار می­کنید و بعد به سراغ مصراع بعد می­روید، همین الان یک شعر متوسط را با این روش حفظ کنید تا ببینید چقدر راحت می‌توانید اشعار را حفظ کنید. در مورد حفظ قرآن هم از همین روش استفاده می­شود یعنی یک آیه را که حفظ می‌کنند بعد دومی را و قبل از حفظ سومی از اول دو آیه قبل را تکرار می­کنند و سپس به سراغ آیه سوم می­روند و به همین شکل تا انتهای سوره، به این ترتیب هر آیه یا مصراع به تعداد معینی تکرار می­شود و به خوبی در حافظه ثبت می­شود. امّا برای اینکه ترتیب ابیات را فراموش نکنید، از هر بیت یک واژه برجسته انتخاب می­کنید و آنرا به واژه برجسته بیت بعد ربط می­دهید با استفاده از سیستم­های تداعی و اتصالات، به این شکل با به یاد آوردن یک بیت، بیت بعدی هم به دنبال آن یادآوری می­شود و به این ترتیب جای ابیات را هم با هم اشتباه نمی­ کنید.(موسسه گوهر.گوهر ،تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان .آدرس خ حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵)

تدریس خصوصی کنکور کارشناسی ۹۷-۹۶ در موسسه گوهر به صورت انفرادی  :برنامه ریزی کنکور.بازخوانی کنکورو تست زنی کنکور شامل :  رشته های ریاضی .تجربی .انسانی .فنی حرفه ای : درس ریاضی . فیزیک .شیمی .زیست شناسی .کامپیوتر.حسابداری .ادبیات وعربی به صورت مفهومی  و کنکور کارشناسی ارشد برای دروس رشته ریاضی .فیزیک .شیمی .عربی .ادبیات ‌عمران .کشاورزی .صنایع .معماری .موسسه  گوهر.تخصصی ترین تدریس خصوصی اصفهان وحومه خ حافظ روبروی هتل ستاره جنب بیمه آسیا طبقه ۲واحددوم  ۳۲۲۲۶۰۶۵-۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

برای مطالعه مناسب باید قبل از آن استراحت مناسب داشته باشید و نکات زیر را برای افزایش راندمان رعایت کنید.
 
- ابتدا کمی از زمانتان را به یادداشت افکار مزاحم و تفکر در مورد آنها اختصاص دهید. علت اینکه خیلی از این افکار هنگام مطالعه به ذهن خطور می کند این است که فرصت تفکر بر روی آنها نداشته اید و این افکار در ذهن بصورت غیر طبقه بندی و نامنظم باقیمانده اند. یکبار برای همیشه به آنها فکر کنید و آنها را کنار بگذارید.

- برنامه مطالعه منظم داشته باشید و پیوسته برنامه درس خواندنتان را تغییر ندهید.

- یکی از کارهای بسیار مفید برای افزایش تمرکز، نوشتن هنگام خواندن است، یعنی وقتی دارید موضوعی را می خوانید، کلمات مهم و بخش هایی که احساس می کنید باید به خاطر بسپارید را بنویسید. این نوشته لازم نیست، تمیز و مرتب باشد و یا مثل یک خلاصه نویسی باشد؛ صرفاً نوشتن به خاطر درگیر کردن بخشی از نیمکره ی راست مغز، میزان تمرکزتان را افزایش می دهد.

- همان طور که می دانید، هر بخش از مغز انسان، مخصوص انجام فعالیتی خاص است، مثلاً بخشی مربوط به شنوایی، بخشی مربوط به بینایی ، بخشی مربوط به لامسه و... از نظر مساحت، بخشی از مغز که مربوط به شنوایی است، از بقیه ی بخش ها بیش تر است. از این رو، برای افزایش تمرکز، به این صورت عمل کنید. چشمهایتان را ببندید و فقط بشنوید؛ سعی کنید، 3 صدای متفاوت را در اطراف تان تشخیص دهید. گاهی باید چند دقیقه صبر کنید. هیچ ایرادی ندارد، صبور باشید و با این کار، الکتریسیته ی ساکن موجود در اعصاب شنوایی، تخلیه می شوند و وقتی چشمهایتان را باز می کنید و مطالعه را ادامه می دهید، متوجه خواهید شد که میزان تمرکزتان چندین برابر شده است. اگر میزان حواس پرتی تان زیاد است، هیچ اشکالی ندارد که هنگام مطالعه، چندین بار این کار را انجام دهید یعنی به محض احساس حواس پرتی، این تمرین را انجام دهید. (از این تمرین در ورزش یوگا، بسیار استفاده می شود).

- اگر هنگام خواندن درس خاصی تمرکز ندارید سعی کنید آن درس را هر روز و در بازه های زمانی کوتاه 30 الی 45  دقیقه ای مطالعه نمائید.

- در هنگام مطالعه یا در زمانهای استراحت میان دو تایم مطالعه تلویزیون تماشا نکنید.

- یک مداد، یک سیب و یا هر شی دیگر را انتخاب کنید و به آن خیره شوید، سعی کنید فکر خود را روی آن متمرکز کنید، فکر شما مانند یک حیوان گریز پا فرار می کند و پس از چند ثانیه متوجه می شوید که ذهنتان متمرکز نیست. دوباره سعی کنید که فکرتان را بر روی آن جسم متمرکز کنید. این تمرین را هر روز به مدت 2 الی 5 دقیقه انجام دهید. مطمئن باشید پس از مدتی پرش ذهن شما کمتر خواهد شد.

- حواست را جمع کن: شیوه ای ساده ولی بسیار موثر است. وقتی حواستان پرت و ذهنتان سرگردان است مرتب به خودتان هشدار دهید که «حواست را جمع کن». ممکن است در ابتدا این عمل را صدها بار در هفته انجام دهید ولی مطمئن باشید که در روزهای آینده قدرت تمرکزتان بیشتر خواهد شد.

- در رختخواب مطالعه نکنید. بعبارت دیگر در محلی غیر از مکان استراحتتان مطالعه نمائید.

- غذای سنگین و پرحجم میل نکنید.

- در محیطی با نور کافی و هوای تازه مطالعه نمائید.

- پس از هر 45 دقیقه مطالعه از جای خود بلند شده و کمی استراحت کنید.

- مطالعه روزانه را از مباحثی که کمتر به آنها علاقه دارید آغاز کنید.(تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان .موسسه گوهر)

http://blog.ir/panel/gohar1 این آدرس مخصوص علاقمندان به نسخه های خطی هست که میخواهند پیگیر یادگیری مطالب درباره نسخه شناسی باشند .امیدوارم از مطالعه مطالب لذت ببرید .

سلام . اپلیکیشن پایه یازدهم برای همه رشته ها توسط مهندس پاک نیت و همکاری خانم امینی همراه باتلاش جمعی ازدبیران موسسه گوهر و تعدادی از اعضا خارج از محیط موسسه گوهر آماده شده دردسترس دانش آموزان این پایه قرار گرفته(امکان دانلود اپلیکیشن گام به گام پایه یازدهم  باقیمت کمتراز۱۰هزارتومان در سایت مهندس پاک نیت) .جادارد دراینجا تشکر کنم از زحمات آقای خزایی دبیر ریاضی وفیزیک (جزوه فیزیک اپلیکیشن).خانمها:  اشرفی .شمس . حسینی (کل ریاضی ها).خانم شریفی (اقتصاد)خانم هاشم زاده(عربی)خانم خدابخش(تاریخ .فلسفه  و...)خانم پناهی(جفرافی)خانمها کتیرایی ونبی زاده(زیست شناسی)خانم حیدری(تایپیست).امیدوارم که درسال تحصیلی همچون سالهای گذشته لحظات پربار در تدریس رو کارتان باشیم. موسسه گوهر (تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان ) 

موسسه گوهر تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان .گوهر۱مقطع دبستان ( بخوانیم .علوم .ریاضی .املا دیکته. هدیه های آسمانی .مطالعات اجتماعی و...) گوهر۲مقطع متوسطه (ریاضی .فیزیک .شیمی .دیفرانسیل .حسابان .ادبیات فارسی.عربی .آرایه ها .حسابداری .زبان و...)گوهر۲مقطع دانشگاه (ریاضی .فیزیک .شیمی .عمران .ریاضی مهندسی .آمار و کاربرد آن در مدیریت. حسابداری صنعتی .بتن .کامپیوتر و...)گوهر۳ عمومی کاربردی (مکالمه زبان انگلیسی.مکالمه زبان عرب .آموزش کامپیوتر کاربردی. حسابداری کاربردی )آدرس خ حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴

خلاصه اهمیت دیفرانسیل درپایان نامه زیر:معادلات دیفرانسیل فازی یکی از ابزارهای ریاضی است که در مدل و فرآیندهای بیولوژیکی ، مهندسی ، ... به کار رفته است ومعمولا یکی از ابزارهائی که ارتباط بین ریاضیات محض وعلوم فیزیکی ومهندسی را برای دانشجویان میسر می سازد معادلات دیفرانسیل است. در اکثرا شاخه های علوم مخصوصا علوم کاربردی مانند رشته های مهندسی ، فیزیک، اقتصاد، شیمی ، وغیره گاهی به مسائلی برخورد می کنیم که وقتی آنها را به صورت الگوی ریاضی تبدیل می کنیم معادله حاصل می شود که یک تابع مجهول ومشتقات تابع نسبت به متغیرهای مستقل می باشد. این گونه معادلات را معادلات دیفرانسیل می گوییم. اهمیت این گونه معادلات از آنجا ناشی می شود که مساله بهینه سازی مانند بدست آوردن تابع مینیمم هزینه، ماکزیمم سود، نقطه تعادل عرضه و تقاضا وغیره عموماً به معادلات دیفرانسیل فازی ختم می شود. در این پایان نامه روشهای عددی برای حل معادلات دیفرانسیل مرتبه n با شرایط آغازین فازی معرفی شده است. فصل اول این پایان نامه به تعاریف اساسی استفاده شده در این پایان نامه پرداخته می شود. در فصل دوم دو روش برای حل مساله مقدار اولیه فازی با ضرایب ثابت معرفی شده است. واولین روش بسیار مفید است چون همیشه جواب روی بازه I وجود دارد. درفصل سوم یک روش تقریبی برای حل معادلات دیفرانسیل فازی معرفی شده است، سپس روش پیشنهاد شده با حل چند مثال توضیح داده شده است. درفصل چهارم جواب یک دستگاه معادلات دیفرانسیل فازی X(t)=AX(t)+BX(t) با شرایط اولیهX(0)=X0 مطرح شده است. که در آن A وB ماتریس حقیقی n*n وX0 یک بردار n بعدی از اعداد فازی است. و در انتهای فصل یک روش تقریبی برای حل معادلات دیفرانسیل فازی خطی مرتبه nام با ضرایب ثابت بوسیله ماتریس ها معرفی شده است.(تدریس خصوصی دیفرانسیل دراصفهان توسط دبیران واساتید مجرب در موسسه گوهر یامنزل.خ حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵)

علوم تجربی مانند خواندن و نوشتن و محاسبات در میان دروس اهمیت دارد و تقویت آن می تواند آینده تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد. در یادداشت زیر اهمیت این درس و روش های مناسب تدریس آن را بررسی می کنیم.

یادگیری درباره ی هر مفهوم و موضوع دانش بشری ، مستلزم داشتن اطلاعاتی در باره ی اصول و قوانین چهار زمینه ی اصلی علوم تجربی است  که این چهار زمینه عبارتند از:

  • علوم فیزیکی: که شامل فیزیک و شیمی است ، بیشتر به بحث در باره ماده ، انرژی ، تغییرات مواد و بر هم کنش های ماده و انرژی می پردازد.
  • علوم زیستی: محیط زنده را مورد بحث قرار می دهد.
  • علوم زمین: محیط غیر زنده را بررسی می کند.
  • علم بهداشت: به بدن آدمی و بهداشت می پردازد.

علوم تجربی که مد نظر ما در این یادداشت است شامل دو مقطع ابتدایی و راهنمایی  است که به شکل مستقل تدریس می شود و با ورود به  دوره دبیرستان در قالب دروس شیمی، فیزیک، زمین شناسی و زیست شناسی تدریس می شود. اما مباحث دوره ابتدایی و راهنمایی نیز در تقسیم بندی های فوق جای داده می شوند. اهمیت این درس به این خاطر است که با محیط اطراف کودکان ارتباط مستقیم دارد و کودکان اگر در روال صحیح آموزش قرار گیرند می توانند از موجودات جاندار و بی جان اطراف خود تجربیات مربوط به علوم تجربی را کسب کنند. این درس کمک شایانی به  شناخت محیط اطراف کودکان می کند و کنجکاوی و خلاقیت آنها را پرورش می دهد.

برای تدریس بهتر و دریافت نتیجه بهینه نیاز است که نکات زیر در رابطه با درس علوم تجربی را در نظر بگیریم:

  • مشاهده: ابتدایی ترین مساله ای که در تدریس علوم تجربی می توان به آن تکیه کرد یاددادن شیوه صحیح مشاهده است. دیدگاه کودکان را به محیط اطراف تغییر دهید و به آنها تکالیف دیداری ارایه دهید. مثلا اینکه به حشراتی که در راه مدرسه مشاهده می کنید دقت کنید؛ تعداد پاهای آنها را بشمارید و به پوست بدن آنها توجه کنید و آنها را نقاشی کنید.
  • تجربه: اجازه دهید اصول علمی را خود دانش آموزان تجربه کنند. آنها را در محیط مناسب قرار دهید تا آنچه را که در کتابها خوانده اند عملا ببینند مثلا شیوه کاشت گیاهان و رشد آنها را با در اختیار قرار داشتن گلدانی کوچک با گیاهی که سریع رشد می کند، می توانند تجربه کنند.
  • آزمایش: آزمایش کردن برای دانش آموزان بسیار جذاب است. در هر مدرسه ای متناسب با سرفصل های دروس علوم تجربی باید آزمایشگاهی در اختیار کودکان باشد تا در آن با استفاده از مواد بتوانند آزمایش های کتاب را انجام دهند و به عینه ببینند.
  • استفاده از محیط: محل زندگی بهترین آزمایشگاه طبیعی برای کودکان است. بسته به اینکه محیط زندگی کودکان در چه موقعیت آب و هوایی قرار دارد و اینکه آیا کودک با طبیعت مواجه است یا اینکه در محیط شهری زندگی می کند می توان نوع فعالیت ها را مشخص کرد. در محیط های طبیعی می توان بحث های زیستی و جانور شناسی را پرورش داد و در محیط های شهری و ماشینی می توان در مورد ذره و مواد به دانش آموزان آگاهی داد.
  • قصه گویی و بازی: این روش به خصوص در سنین ابتدایی بسیار موثر است می توان برای مباحث جانور شناسی از عروسک حشرات و حیوانات استفاده کرد و با تقلید صدا و نمایش مباحث به خوبی در ذهن کودک جای می گیرد. در ضمن می توان از داستان هایی که شخصیت های حیوانی دارند هم استفاده کرد. توجه داشته باشید که بهتر است در هر حالت کودکان شنوندگان و مشاهده گران فعال باشند و در بازی و قصه مشارکت کنند.
  • آموزش ها ساده و متناسب با سن باشد: اگر خواسته های معلم با سن و توانایی های کودک تناسب نداشته باشد دچار سرخوردگی می شود و امکان دارد درس علوم جذابیتش را در سالهای بعد برایشان از دست بدهد بنابراین ضروری است که آموزش ها کاملا متناسب با توانایی دانش آموزان باشد و از مباحث فوق برنامه فقط در صورت ارزیابی درست از دانش و سطح کلاس استفاده شود.
  • مباحث به زندگی و احتیاجات روزمره مربوط باشد: بدیهی است که هرچه موضوعاتی که مطرح می شود بیشتر به تجربیات روزانه کودکان نزدیک باشد درک آن برایشان راحت تر خواهد شد. بنابر این توجه به این نکته می تواند در بهبود یادگیری دانش آموزان موث واقع شود.
  • استفاده از تکنولوژی: با پیشرفت تکنولوژی اهمیت آن بیشتر شده است.استفاده از فناوری های جدید آموزشی می تواند یکی از راههای ایجاد تحول اساسی در این درس باشد. استفاده از بازی های طراحی شده و اسلایدها و فیلم های موجود می تواند یادگیریو یادداری را بهبود بخشد.

آنچه درس علوم می تواند به دانش آموزان انتقال دهد دانش،  مهارت و نگرش است و یادگیری آن به میزان زیادی وابسته به فعالیت علمی دانش آموزان و نحوه تدریس است. ملمان می توانند با تکیه بر روش های جدید و متناسب با سن این درس را برای دانش آموزان ساده و جذاب کنند.

منبع:

احمدی،غلامعلی؛ عبدالملکی، شوبو(1392) بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه بر میزان دانش، مهارت و نگرش دانش آموزن دختر پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج در درس علوم تجربی،مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز،6(2)99-116.

احمدیان چاشمی،سانا؛ رستگارپور،حسن؛ موسوی،سید یعقوب(1391) تاثیر الگو راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی، فصلنامه مهندسی آموزشی، 1(1)، 1-8.

عظیمی،اسماعیل؛ جعفری هرندی،رضا؛ موسوی پور، سعید(1393) اثربخشی بازی های آموزشی رایانه ای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم، نشریه پژوهش در برنامه ریزی درسی،11(15)، 34-44.(تدریس خصوصی علوم ابتدایی دراصفهان -موسسه گوهر).موسسه گوهرتخصصی ترین تدریس خصوصی برای تدریس خصوصی علوم دبستان   .آدرس خ حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴

1) استخراج کلمات دشوار و مرتب کردن آنها به ترتیب حروف الفبا

2)  هر گروه یک متن املاء با کمک تمام اعضای گروه خود می نویسد و معلم املای همه گروهها را جمع آوری کرده و می خواند سپس یا بهترین دیکته به کل کلاس گفته می شود و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته می گوییم. در این صورت متن دیکته را بچه ها انتخاب کرده اند.

3) دانش آموزان را گروه بندی می کنیم و سپس هر گروه متن دیکته ای را می نویسد و برای گروه دیگر می خواند تا آن گروه بنویسد. دیکته گروه به گروه نام دیگر این دیکته است...

4) در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، می توان دانش آموز ضعیف را کنار دانش اموزی قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانش آموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن می سپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمی شود. البته این روش نباید به طور تکراری و همیشگی باشد.

5) در هنگام تصحیح کردن املا، معلم صحیح لغات را نمی نویسد و دانش آموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا می کنند و بعد معلم به آن املا نمره می دهد. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط کشیده می شود و صحیح آن را بچه ها می نویسند و معلم به صحیح نوشتن آنها نمره می دهد.

6)  روش دیگر این است که معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچه ها بخواند، ولی بچه ها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند.

7)  بعد از املا باید متن مجددا خوانده شود، یعنی در هر املا کل متن باید سه بار خوانده شود.

8) در صورت دیگر املا، می توان شفاهی دیکته را خواند و بچه ها لغات مهم آن را هجی کنند و در هوا بنویسند.

9) نوع دیگر املا می تواند چنین باشد که شاگرد پشت سری، کلمات را روی پشت فرد جلویی بنویسد و شاگرد جلویی از روش حرکت انگشتی فرد عقبی بتواند لغات را بفهمد و بنویسد، که این یک نوع بازی و املا است.

10) در روش دیگر به بچه ها گفته می شود که روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای معلم درست کنند و بروی ورقه بچسبانند. این روش را می توان به صورت گروهی نیز انجام داد.

11) می توان متن املایی را به صورت پلی کپی بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص به دانش آموزان داد تا آنان در جای مناسب نقطه بگذارند یا تشدید قرار دهند و یا لغات ناقص را کامل کنند.

12) می توان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچه ها کلمه غلط را خط بزنند.

13)  روش دیگر املا می تواند به صورت تصویری باشد. یعنی، شکل را به دانش آموزان بدهیم تا آنان املای صحیح آن را بنویسند. (در پایه اول و دوم)

14) املای تقویت حافظه: بدین صورت که معلم متنی را روی تخته می نویسد و سپس متن را برای دانش آموزان می خواند و سپس روی نوشته هایش روی تخته پرده می کشد و بچه ها باید هر آنچه از متن فهمیده اند بنویسند. سپس معلم پرده را از تخته بر می دارد و بچه ها متن خود را با متن تخته مقایسه می کنند و به خود امتیاز می دهند.

15)روش دیگر، می تواند استفاده از آینه باشد که کلمات را برعکس بنویسیم و بچه ها با آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.

16) دیکته آبی: روش کار این است که، بچه ها به صورت انفرادی یا گروهی با خود آب پاش به مدرسه می آورند و با آب دیکته را روی زمین می نویسند و گروهی نوشته های خود را تصحیح می کنند.

17) از روشهای موجود در تصحیح املا این است که دانش آموزان با اشتباهات خود جمله بسازند و یا دیکته به صورت جمله سازی از لغات مهم درس باشد.

18) دانش آموزان کلمات مهم یا مشکل درس را روی پارچه بنویسند و سپس با خمیر یا نخ و سوزن کلمات را بسازند و یا بدوزند که در این صورت هنر و بازی توامان می شوند. (یادگیری تلفیقی)

19)دانش آموزان از اشتباهات خود در املا کلمات هم خانواده، متضاد و یا هم معنا بنویسند.

20) برای آشنایی دانش آموزان با انواع صداها و لهجه ها در هنگام دیکته گفتن و از این که بچه ها تنها به صدا و لحن معلم خود خو نگیرند، معلم می تواند از اطرافیان خود بخواهد تا متن املا را بر روی نوار بخوانند و صدای خود را ضبط کنند و سپس آن متن را به کلاس بیاورد و بچه ها از روی آن نوار دیکته بنویسند تا در هنگام ارزشیابی پایانی و یا هر زمان دیگر بچه ها دچار مشکل نشوند.

21) همکاران معلم می توانند در املاهای کلاسی جای خود را تعویض کنند و به بچه های کلاسهای دیگر املا بگویند تا بچه ها با انواع صداها و لحن و گویش در دیکته آشنا شوند.

22)دانش آموزان می توانند به والدین خود دیکته بگویند و والدین در املای خود چند کلمه را اشتباه بنویسند تا بچه ها آنها را تصحیح کنند و به پدر و مادر خود نمره دهند.

23) بچه ها می توانند به معلم خود دیکته بگویند. هر گروه یک پاراگراف به معلم بگوید و در انتها گروهها ورقه معلم را تصحیح کنند و یا هر گروه پاراگراف مخصوص به خود را تصحیح کند. البته بهتر است معلم چند کلمه را عمدا اشتباه بنویسد.

24) برای والدین بی سواد، فرزند می تواند صدای خود را ضبط کند و از روی صدای خود به خودش دیکته بگوید یعنی صدای ضبط شده ی خود را جایگزین صدای اولیای خود که بی سواد هستند، نماید.

25) یکی دیگر از روش ها برای تصحیح املا این است که میتوان املا را به بچه ها داد تا تصحیح کنند، ولی در نهایت نمره نهایی را معلم بدهد یا دانش آموزان تصحیح کننده با مداد کنار دفتر فرد، نمره بگذارند و بعد معلم نمره خود را با نمره ای که دانش آموزان داده مقایسه کند.

26)معلم لغاتی را بروی مقوا می نویسد و مقوا را به تخته نصب می کند و زمان کوتاهی وقت می دهد تا دانش آموزان کلمات را به دقت نگاه کنند و سپس مقوا را جمع می کند. در اینجا بچه ها هر آن چه از لغات در ذهنشان مانده است را می نویسند و معلم لغات و کلمات آنان را تصحیح می کند تا دقت آنان سنجیده شود.(تدریس خصوصی دبستان دراصفهان .گوهر تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان وحومه-آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴)

27)دانش آموزان املا را در هوا بنویسند و معلم در هوا تصحیح کنیم، نه با قلم بر روی کاغذ.

28) معلم می تواند املا را بر روی چندین کارت بنویسد و این کارت ها را بین گروهها تقسیم کند تا تمام گروهها کارتها را ببینند و سپس کارتها را جمع کرده و از روی آنها دیکته بگوید.

لازم به تذکر است که روش های املا که به عنوان نمونه بیان گردید را نباید به عنوان روش واحد تلقی کرد، اگر هر روشی بیشتر از اندازه استفاده گردد، ارزش آموزشی خود را از دست می دهد. لذا اگر معلم بنا به ضرورت و در نظر گرفتن تنوع، روشهای متنوع املا را به کار گیرد نتیجه مفیدی عاید دانش آموزان خواهد شد.

ایجاد رغبت: با ارائه اطلاعات کافی درباره مطلبی که فرد مطالعه می‌کند و کاربرد آن می‌تواند در وی ایجاد انگیزه کند و او را به سوی تمرکز سوق دهد.

تعیین زمان مطالعه: زمان مطالعه با توجه به کارهای ضروری و غیرضروری تعیین می‌شود و بهتر است فرد در فواصل بین مطالعه به استراحت نیز بپردازد.(توصیه هایی  از موسسه گوهر مجری تدریس خصوصی دراصفهان )

تعیین مکان مطالعه: مکان مطالعه بهتر است از قبل تعیین شود تا حالتی را در فرد ایجاد کند که بداند آن مکان فقط مختص به مطالعه بوده و بهتر است آنجا به‌هم ریخته و آشفته نباشد و از نورکافی برخوردار باشد.

تکرار جمله تاکیدی: لازم است فرد بارها به خود متذکر شود که الان زمان مطالعه است و قرار نیست به مطلب دیگری فکر کند. جمله‌های این چنینی می‌تواند بارها از سوی فرد تکرار شود.

خواندن اجمالی: فرد ابتدا به صورت اجمالی مطلب را می‌خواند و با این کار درک اولیه از مطلب پیدا می‌کند و سپس شروع به خواندن جزئیات می‌کند.

سریع خواندن: ذهن انسان این توانایی را دارد که در یک زمان به چند مطلب مختلف فکر کند. بنابراین برای افزایش تمرکز لازم است سریع‌خوانی صورت بگیرد تا ذهن فرصت پرداختن به چند مساله را نداشته باشد.

تقسیم انرژی: بهتر است مطالب سخت و دشوار در زمانی خوانده شود که فرد در اوج انرژی است.

خط کشیدن زیر مطالب مهم: این روش ذهن فرد را درگیر تمرکز بیشتر و دقت کردن و پیدا کردن مطالب مهم و از حواس پرتی جلوگیری می‌کند.

استفاده از راهنما و ابزار: به‌عنوان مثال استفاده از مداد یا انگشت هنگام مطالعه می‌تواند تمرکز را افزایش دهد و به نوعی ذهن به سوی نگاه کردن و توجه کردن به مطلب مورد‌نظر هدایت می‌شود.

یادداشت‌برداری و نکته‌برداری: این روش کمک می‌کند مطالب مهم تر و عناوین کلی‌تر از سوی فرد دوباره‌نویسی شود و برای مرور، دسترسی بهتری به نکات داشته باشد.

کنترل افکار مزاحم: بسیاری از افکار، مانع تمرکز ما می‌شود. توصیه می‌شود فرد، افکار مزاحم تکرار شونده خود را یادداشت کند. سپس برای این افکار و پرداختن به آنها زمان در نظر بگیرد. یعنی در طول روز زمان مشخصی را در نظر داشته باشند که به این افکار نیز بپردازند و این روش باعث می‌شود کنترل افکار در اختیارش قرار گیرد.

سلام .ازتاریخ ۹۶/۷/۲۴ روزهای زوج به مدت سه ماه دوره فشرده مکالمه زبان انگلیسی به صورت غیر حضوری ازطریق کانال تلگرام تدریس تخصصی گوهر nab2020@برگزار می شود. از علاقمندان خواهشمندم به لینک کانال متصل شوند و به صورت رایگان از مکالمه ها ، لغات و اصطلاحات کاربردی استفاده کنند .تدریس خصوصی مکالمه زبان در اصفهان .آدرس موسسه گوهر خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

موسسه گوهر درراستای انجام هرچه بهتر و دقیق تر پروژه های تحقیقاتی آمادگی خود را در مشاوره ، کمک وانجام تحقیقات ارگانها ، سازمانها ونهادها؛ دررشته هایی ازجمله : برق ، عمران ، کامپیوتر ، کشاورزی ، معماری ، فیزیک ، ریاضی ، تاریخ ، جغرافی ، حسابداری ، حوزوی ،معارف اسلامی ، ادبیات فارسی ، عرب و زبان انگلیسی اعلام می کند .هم چنین درانجام پروژه های راه سازی با تکمیل نیروی خود آماده خدمت رسانی می باشد .آدرس موسسه گوهر اصفهان خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

کاربرد نرم افزار مالی و حسابداری بسیار زیاد است و در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به مزیت هایی که این نرم افزار دارد، شرکت ها و سازمان های فراوانی به استفاده از آن روی آورده اند. در این پست به شرح کاربردها و مزایای این نرم افزار می پردازیم. جمع آوری تمام رویدادهای یک شرکت اعم از ثبت، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل اطلاعات می باشد. هدف از این کار ارزیابی اطلاعات حساب شرکت یا موسسه و کارکنان بوده و سود و زیان وارده را محاسبه می کند. در نتیجه شرکت ها می توانند با این نرم افزار رتبه خود را در بازار داخلی و خارجی ارزیابی کنند و گزارشات نهایی را به مدیران آن موسسه یا سازمان بدهند.

مزیت استفاده نرم افزار این است که اگر شما بخواهید تمام فعالیت های مالی یک موسسه را به صورت دستی محاسبه کنید و با هر اصلاحی و یا محاسبه سود و زیان این حسابها باید همه این کارها را از اول تا آخر انجام دهید که باعث گرفتن وقت و اشتباه در محاسبات می شود از این رو نرم افزار مالی و حسابداری بدون خطا و در عرض چند ثانیه میتواند این کار را برای شما انجام دهد.

انواع نرم افزار مالی و حسابداری

نرم افزارهای مالی و حسابداری انواع مختلفی دارند که به شرح زیر است:

1- نرم افزار مالی و حسابداری که در تنظیم دفاتر استفاده می شود

2- نرم افزار حسابداری فروشگاهی که فروش و سود و زیان را محاسبه می کند

3- نرم افزار مدیریت انبار

4- نرم افزار خدمات پس از فروش

5- نرم افزار حسابداری صنعتی و تولید

6- نرم افزار مدیریت انبار

کاربرد نرم افزار مالی و حسابداری و مزایایی که دارد، سازمان های زیادی را تشویق می کند که از آن استفاده کنند.(تدریس خصوصی حسابداری دراصفهان .آموزش انواع نرم افزارهای حسابداری .تدریس خصوصی حسابداری ۱و۲و۳.حسابداری مالی .حسابداری صنعتی و... در موسسه گوهر با کادر مجرب .آدرس خیابان حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵)

نام مؤلف: لیدا سردشتی

 چاپ:هفتم 1391

مفهوم شیمی آلی، که از طرف برزلیوس (1807) بیان شد، این تصویر را به وجود آورد که منشاء مواد گیاهی و جانوری، از منشاء مواد طبیعت بی جان جداست. اما این ادعا که سنتز مواد آلی منحصراً توسط جان داران صورت می گیرد، توسط ولر (1828) رد شد. در این فاصله نه تنها یک رشته از فراورده های طبیعی متعدد، بلکه تعداد بی شماری از ترکیب هایی که در طبیعت یافت نمی شوند به طور مصنوعی ساخته شد. این ترکیب ها همگی دارای کربن می باشند، به همین دلیل شیمی آلی را شیمی ترکیب های کربن می دانند. تعداد این ترکیب ها به مراتب بیش تر از ترکیب های معدنی شناخته شده از سایر عنصرهاست.
اهمیت سوخت های فسیلی از جمله نفت، در تأمین انرژی جهان امروز، کاربرد روزافزون مشتقات نفتی، فراورده های پتروشیمی، پلی مرها، و...، اهمیت مطالعه ی شیمی آلی، آن هم در کشور نفت خیزی مانند ایران را دو چندان می کند؛ اما متأسفانه این علم چند سالی است مورد بی مهری مسؤلین، و دست اندرکاران تألیف کتاب های درسی دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی قرار گرفته است.
قطع جیبی کتاب فرمول ها و قوانین شیمی آلی، آن را به کتاب همراه دانش آموزان و داوطلبان کنکور و المپیادها، معلمین، دانشجویان، و سایر علاقه مندان علم شیمی تبدیل کرده است، تا ضمن آشنایی با فرمول ها، قوانین و، واکنش های شیمی آلی، بتوانند در مواقع لزوم با سرعت و بدون فوت وقت آن ها را در دسترس داشته باشند.
سرفصل های مهم این کتاب عبارتند از: دسته بندی کلی واکنش های آلی، آشنایی با انواع ایزومری، طبقه بندی ترکیب های آلی همراه با ذکر مشخصات، و، واکنش های مربوط به هر دسته؛ از جمله ی این ترکیب ها می توان آلکان ها، آلکن ها، آلکین ها، دی ان ها، سیکلوآلکان ها، سیلکو آلکن ها، هیدروکربن های آروماتیک، الکل ها، متول ها، اترها، تیوالکل، مرکاپتان، تیومتول، آلدهیدها، کتول ها، اسیدها، استرها، و ترکیب های آلی نیتروژن دار را نام برد.(تدریس خصوصی شیمی دراصفهان .موسسه گوهر باکادر مجرب درزمینه شیمی از پایه دبیرستان تا دانشگاه آماده تدریس می باشد .تلفن هماهنگی برای تدریس خصوصی شیمی دبیرستان دراصفهان .تدریس خصوصی شیمی کنکوری دراصفهان.تدریس خصوصی شیمی دانشگاهی )

 

نکات :

۱-کسر مساوی با یک: کسرهایی هستند که صورت و مخرج آن ها با هم برابرند مثل:۳/۳ و ۱۶/۱۶ و ۵۴/۵۴

این کسرها همیشه معادل با عدد یک هستند.

۲-کسر مساوی با صفر: کسرهایی هستند که صورت آن ها صفر باشد. مثل : ۰/۲۸ و ۰/۷ و ۰/۱۴

این کسرها همیشه معادل با عدد صفر هستند.

۳-کسرهای کوچک تر از واحد:کسرهایی هستند که صورت آن ها کوچک تر از مخرجشان است.

۴-کسرهای بزرگ تر از واحد: کسرهایی هستند که  صورت آن ها بزرگ تر از مخرجشان است.

 

در همین زمینه آموختید که از کسرهای بزرگ تر از واحد می توان عدد مخلوط به دست آورد.پس عدد مخلوط شکلی دیگر از کسر بزرگ تر از واحد است.

 

برای یادآوری چگونگی تبدیل کسر بزرگ تر از واحد به عدد مخلوط و برعکس، به دو نکته ی زیر می پردازیم:

 

الف)اگر بخواهیم کسر بزرگ تر از واحد را به عدد مخلوط تبدیل کنیم، باید صورت را بر مخرج تقسیم کنیم ،عدد موجود در خارج قسمت نشان دهنده ی مقدار واحد کامل ، باقی مانده نمایانگر صورت ، مقسوم علیه نمایانگر مخرج می باشد.پس حواسمان باشد که مخرج کسر تغییری نکرد.

ب)اگر بخواهیم عدد مخلوط را به کسر تبدیل کنیم ابتدا رقم واحد کامل را در مخرج ضرب می کنیم سپس حاصل به دست آمده را با صورت جمع می کنیم. عددی که به دست می آید به عنوان صورت کسر قرار می گیرد و مخرج کسر همان عدد قبلی باقی می ماند(تدریس خصوصی ریاضی چهارم دبستان دراصفهان با دبیران مجرب آقا و خانم ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵_آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره)

موسسه گوهر با جذب دبیران باتجربه آموزش پرورشی و تربیت معلمی با گذراندن جدیدترین روشهای تدریس در مقطع دبستان ، هم چون سنوات قبل و آمادگی بیشتر آماده تدریس خصوصی دبستان درپایه  اول تا ششم دبستان به صورت روزانه در منزل با تدریس خصوصی فارسی بخوانیم .نگارش فارسی .ریاضی .علوم تجربی .قرآن و...  یابه صورت هفتگی با تدریس خصوصی رفع اشکال ریاضی.نگارش فارسی و... در موسسه می باشد .آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵


- پدر و مادر اولین کسانی هستند که متوجه رشد حرکتی، رشد کلامی و کارهای ذهنی فرزند خود می شوند. رشد زودرس حرکتی، کلامی و ذهنی از ویژگی های کودکان دارای هوش بالا است. 
این کودکان مستقل تر از سایر بچه های هم سنشان هستند و کنجکاوی های بیشتری نسبت به محیط اطرافشان از خود نشان می دهند.
البته سن هوش انسان تا 15 سالگی افزایش پیدا می کند بنابراین آزمون هوشی افراد 15 ساله و بالاتر یکسان است.
کودکان تیزهوش کنجکاوترند. مرتب راجع به مسائل مختلف سؤال می کنند. یک کودک تیزهوش وقتی در مورد مورچه سؤال می کند از والدین خود توضیح کاملی درباره نحوه زندگی آنان می خواهد. آنان می خواهند به عمق مسائل فرو بروند. کودکان تیزهوش با توجه به این که قدرت فراگیری بالایی دارند ممکن است با کودکان عادی همسال خود خیلی احساس هماهنگی نکنند.
بنابراین مایلند که با افراد بزرگتر نشست و برخاست نمایند. افراد بزرگتر هم آنها را کمتر می پذیرند. بنابراین، این خطر وجود دارد که کودکان هوشمند تا اندازه ای احساس سرخوردگی و عدم رضایت کرده و منزوی بشوند. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا اینها کاملا موقتی است. 
به این ترتیب که این بچه ها با توجه به هوش بالایی که دارند بزودی می آموزند راه هایی برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران پیدا کنند.
اغلب والدین این کودکان نگران این مسئله هستند که مبادا فرزندشان گوشه گیر شود و مهارت های عادی زندگی را فرا نگیرد. در حالی که دیده شده این کودکان اجتماعی تر از سایر مردم هستند و بسیار راحت تر می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.
در واقع اگر کودکی گوشه گیر و منزوی بود و این مسئله تداوم داشت باید مشکوک شویم که شاید هوش او کافی نیست یا مبتلا به بیماری روانی و رفتاری از جمله اوتیسم (درخودماندگی) باشد. بنابراین همه چیز کودکان تیزهوش نویدبخش است. 
آنها راجع به مسائل زندگی هم دیدگاه های جالبی را عنوان می کنند. دلشان می خواهد از هر چیزی سردر بیاورند. برای نمونه می توانند ساعت ها به حرکت مورچه ها یا جنبش برگ های یک درخت و یا طلوع و غروب خورشید نگاه کنند. این کار برای آنان بسیار جالب است. 
آنان در مسائلی که از نظر دیگران ساده و بدیهی و عادی است می توانند ساعت ها بررسی و تفحص کنند و در واقع گفته می شود که دانشمندان و هنرمندان کودکان باهوشی هستند که توانمندی های دوران کودکی شان یعنی «کنجکاوی» خود را حفظ کرده اند.
یک دانشمند همیشه همواره در تلاش برای یافتن پاسخ سؤالات خود است. او می خواهد روابط بین اشیاء را کشف کند. او دنیای خیالی می سازد و شخصیت های خیالی می آفریند.
این کودکان تمایل زیادی به فعالیت های هنری دارند. والدین باید این خصوصیات را در فرزندشان تشویق کنند، زیرا رشته های هنری راهگشای مسیرهای جدیدتری در زندگی آینده آنان است.

1-     استفاده از نمایشنامه عربی برای آموزش مکالمه و بیان متون درسهای عربی

2-   پرسش و پاسخ با استفاده از کارتهای رنگی برای تفهیم کلمات و اصطلاحات (لغات درس به همراه معانی نوشته شود و استفاده از کارتها در جهت مکالمه ساده)

3-   استفاده از نمودارهای مختلف مثل (چارتهای درختی- چارتهای مغناطیسی- چارتهای گردون- چارتهای ایستاده و بنر و تابلوهای مختلف در جهت تدریس مطالب درس- چارتهای کاغذی و غیره)

4-   استفاده از جدول کلمات در اندازه‌های مختلف و شکلهای مختلف برای درک و فهم و ایجاد علاقه درس عربی. مثلاً در گوشه کلاس از تابلو اعلانات استفاده شود. جدول با یونولیت ساخته شود یا به شکل دفترچه .

5-   استفاده از نوارهای صوتی در جهت تقویت قرائت دانش‌آموزان- فیلمهای موجود مثل شیر شاه- تام و جری به زبان عربی- فیلم محمد رسول‌الله- CD های مختلف آموزشی که موجود است.

6-   تشویق دانش‌آموزان به مطالعه مجلات عربی (کودکان مثل الهدی- کیهان بچه‌های عربی- روزنامه الوفاق و غیره) و حتی نوشتن مکالمات ساده و ترجمه از طرف دانش‌آموزان کتابها و مجلات مختلف عربی که منتشر می‌شود.

7-   تشویق دانش‌آموزان به گوش دادن اخبارهای عربی و حتی جمع آوری بعضی از مطالب یا عبارات ساده (مثل شبکه‌های العالم- الکوثر و غیره) 

8-     تهیه روزنامه دیواریهای عربی در زمینه قواعد- متون داستانی- ترجمه‌های تصویری- معارف قرآنی و احکام و غیره

9-   قرائت اشعار عربی در کنار اشعار فارسی توسط معلم- متون دینی ساده به عربی- آیات قرآن کریم و مطابقت به درس و عنوان (مثلاً در درس القصرالزجاجی رجوع به سوره نمل) یا درس اصحاب الکهف (سوره کهف)  

۱0- استفاده از گروه‌های نمایشی کلاس در زمینه اجرای تأتر متن دروس- مکالمات ساده- مسابقات گروهی- گفتگوهای دو به دو و غیره

11- تهیه جزوه‌های آموزشی در قالب پوستر- چارتهای نمایشی- مطابقت آیات و احادیث با متون یا قواعد درسها- کتابچه لغات- کتابچه افعال

12- استفاده از احادیث ائمه و پیامبر در ابتدا کلاس و انتهای کلاس- تلاوت آیات قرآن

13- اجرای مسابقات متنوع در کلاس در زمینه لغات- قواعد و غیره (مثلاً با کارت- توپهای کوچک- مکالمات دو نفره و غیره)

14- تزئین دفتر عربی به شکلهای مختلف مثلاً‌ شکل گل- برگ- استفاده از تصاویر زیبا که مرتبط با درس یا لغات باشد.

15- استفاده از خلاقیت و ابتکار دانش‌آموزان در زمینه تهیه قواعد و مطالب درسی کتاب

16- استفاده از قصص قرآنی پیرامون متون درس و یا جهت متنوع کردن و رفع خستگی کلاس

17- تهیه کارتها و چِک های امتیاز جهت فعال کردن کلاس خود.

18- تشویق دانش‌آموزان به حفظ کردن مکالمات ساده و اجرای آنها در کلاس

19- استفاده از کتابهای مرجع مثل فرهنگ لغات و دیگر کتابها جهت آشنایی بیشتر دانش‌آموزان

20- محول کردن ترجمه دروس به دانش‌آموزان و  تشویق دانش‌آموزان به ترجمه متون دینی که در حد ساده باشند.

21- تهیه دفترچه لغات- دفترچه افعال و قواعد.

22- استفاده از فلش کارت در زمینه لغات یا قواعد دروس مختلف.

 تدریس عربی دراصفهان ، مقاطع متوسطه ودانشگاه با دبیران باتجربه کارکرده. مکالمه زبان عربی برای همه سنین در موسسه تدریس خصوصی گوهر دراصفهان .آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

* توجه نکردن دانش‌آموزان به خط زمینه دفتر و تخته کلاس.
* اضطراب و نگرانی دانش‌آموزان هنگام نوشتن.
* نداشتن اعتماد به نفس هنگام نوشتن.
* نداشتن آ‌مادگی جسمانی، روانی، روحی.
* وجود اختلالات یادگیری در دانش‌آموزان.
* نداشتن هدف و انگیزه برای زیبانویسی.
* مواجه شدن دانش‌آموزان با حجم زیاد تکالیف.
* تندنویسی تکالیف.
* استفاده از خودکار، روان‌نویس و وسایل مشابه آن.
  * استفاده از ابزار نامناسب از جمله مداد کوتاه و کاغذ بدون خط .
* بی‌دقتی برای تمیز و مرتب نوشتن.
* تراکم بیش از حد شاگردان در کلاس و نداشتن فضای مناسب و کافی برای نوشتن.
* دادن تکالیف نامناسب و بدون تناسب با توانایی کودکان.
* واکنش‌های منفی و نامناسب بعضی اولیا در برخورد با نوشته‌های دانش‌آموزان.
* جدی نگرفتن یادگیری خط از طرف خانواده و مدرسه .
* نبود انگیزه، حوصله و دانش لازم نزد برخی معلمان و اولیا  برای آموزش خط به دانش‌آموزان.
* بدخطی بعضی از والدین، سرمشق نامناسبی برای کودکان است.
* اجرا نکردن تمرین‌های لازم توسط دانش آموزان .
* عدم توجهی والدین و معلمان  به چپ دست و راست دست بودن دانش آموز هنگام نوشتن.
* عدم توجه به زیبایی هنری خط که باعث تقویت روح لطیف در کودکان می‌شود.
راهکـــارهای رفـــع بدخطـــی
    برای رفع بدخطی دانش‌آموزان، از سوی معلمان و پژوهشگران راهکارهای فراوانی برای اولیا گرامی معرفی شده است که به ذکر آنها می‌پردازیم:
* در کلاس اول ابتدایی به فکر خوش خطی فرزند خود باشید.
* اولیا با اصول صحیح نوشتن آشنا و دارای خط خوش باشند.
* انگیزه آموزش خط زیبا به فرزندان در اولیا وجود داشته باشد.  
* اولیا در مورد خط فرزندانشان راتوبیخ نکنندو بارفتارخود در میان دانش‌آموزان تبعیض قایل نشود.
* علاقه و انگیزه برای صحیح نوشتن و زیبانویسی را در فرزندانمان تقویت کنند.
* به تفاوت‌های فردی و نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان توجه شود.
* از الفاظ مناسب و زیبا مانند بسیار خوب، عالی، آفرین فرزندم و ... در تأیید نوشته‌های فرزندانتان استفاده کنید.
* هرگز نباید نوشته های فرزنداتنان را خط بزنید ، زیرا انگیزه زیبا نوشتن را در آنها از بین می‌برد.(تدریس خصوصی دبستان دراصفهان باکادر مجرب ۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵)

برخی از دانش آموزان با وجود اینکه افت تحصیلی نشان نمی‌دهند، اما ممکن است نیاز به آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه و روشهای بهسازی حافظه داشته باشند. آموزش چنین روشهایی می‌تواند به جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز و بالا بردن بهره‌وری او کمک کند. برنامه‌ریزی برای مطالعه، رعایت اصول یادگیری در برنامه‌ریزی برای مطالعه، رعایت ویژگیهای حافظه‌های مختلف می‌تواند به دانش آموز کمک کند تا روش مطالعه صحیحی داشته باشد و نتیجه بهتری کسب نماید.(تدریس خصوصی گوهر با ارایه خدمات و معرفی به مشاور باتجربه و مجرب درصدد است طبق سنوات قبلی به فراگیران عزیز کمک کند تا از موقعیت تحصیلی خود وبا مشاوره تحصیلی دراصفهان بهترین نتیجه را بگیرند .هماهنگی جهت برنامه ریزی درسی، پشتیبان درسی و... باشماره ۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵ هماهنگ کنید )

نویسنده : دکتر منگروم ، دکتر استری چارت
مترجم : محمود کریمی شرودانی

هدف از تدریس خصوصی ، کمک به دانش آموزان است تا به خودشان کمک کنند و به آنها کمک شود یا آنها را هدایت کنیم تا به نقطه ای برسند که یادگیرندگان مستقل و موفق شوند. 
تدریس خصوصی در خانه شما ، در یک مرکز محلی یا ملی تدریس خصوصی و به صورت آن لاین میسر است. 
چگونه باید بفهمید که آیا تدریس خصوصی برای شما یا بچه تان مورد نیاز است؟ دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا شما یا بچه تان نیاز به تدریس خصوصی دارید. در ادامه چند مورد از مهم ترین دلایل آمده است :
معلم ها یا مشاورین ، تدریس خصوصی را پیشنهاد کنند. 
نمره ها در حال کم شدن باشند. 
تکالیف خانه به صورت فزاینده ای سخت به نظر آیند. 
اضطراب بی اندازه قبل از امتحانات باشد. 
احساس خودارزشمندی در حال سقوط باشد. 
بی علاقه بودن نسبت به یادگیری.
احساس تمایل به دست کشیدن و رها کردن. 
مخالفت برای انجام کارهای مدرسه. 
بی میلی برای رفتن به مدرسه. 
تدریس خصوصی چه مزایایی دارد؟
تدریس خصوصی از راه های مختلفی می تواند مفید واقع شود. در ادامه چند مزیت برای آن آمده است :
موجب توجه شخصی شده می شود. 
نمرات را بهبود می بخشد. 
آگاهی و فهم نسبت به مطالب درسی را افزایش می دهد. 
موجب فراهم شدن تمرین متمرکزانه می شود. 
اجازه پیشرفت با آهنگ حرکت شخص را می دهد. 
به سمت استفاده بهتر از زمان مطالعه هدایت می کند. 
احساس اطمینان به نفس و خودارزشمندی را افزایش می دهد. 
به یادگیری در سطوح بالاتر تشویق می کند. 
به یادگیری با هدایت خود شخص کمک می کند. 
رقابت را کاهش می دهد. 
تحسین، بازخورد و تشویق را فراهم می آورد. 
مرور مهارت هایی که بیشتر تدریس نشده اند و در آنها تسلطی پیدا نشده را فراهم می کند. 
دلایلی که تدریس خصوصی را الزام آور می کنند و مزیت هایی که به وسیله ی تدریس خصوصی فراهم می شوند را مرورکنید. چنین کاری به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا شما یا بچه شما باید به تدریس خصوصی فکر کند یا نه. 
همه نیاز به تدریس خصوصی ندارند. اما وقتی که نیاز باشد، تدریس خصوصی می تواند به موفقیت کمک بزرگی کند. 
منبع انگلیسی مقاله : How-to-Study.com



تدریس خصوصی گوهر دراصفهان درراستای خدمت رسانی روش تدریس خصوصی را انتخاب کرد تا کمکی باشد به کسانی که نیاز دارند .لذا با استفاده از دبیران ممتاز کیفیت را جایگزین کمیت میکند .موسسه گوهر آرزومند موفقیت بیش ازپیش برای شماست .اصفهان خ حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

موسسه گوهر باکادر متخصص تحقیقاتی دررشته های مختلف دانشگاهی ازجمله : رشته برق .عمران .صنایع .کامپیوتر .ادبیات .عربی .ریاضی .فیزیک .روانشناسی.زبان انگلیسی  و... انجام پروژه های راه سازی  آماده خدمت رسانی می باشد .آدرس دفتر اصفهان خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

موسسه گوهر درزمینه تحقیقات کاربردی- اجتماعی با موضوعات اراده شناسی .لذت شناسی .الگو پذیری .شناخت انواع خود به صورت علمی ، نیاز به محقق افتخاری دارد.لذا از کسانی که علاقمند به تکمیل نهایی این موضوعات هستند با شماره ۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴ تماس بگیرند .تشکر

تدریس خصوصی زبان فارسی و ادبیات شامل: تدریس ادبیات وزبان فارسی اول دبیرستان، دوم دبیرستان، سوم دبیرستان، پیش دانشگاهی ۱،۲ و دانشگاه می باشد. تدریس ادبیات دبیرستان شامل تدریس انواع ادبی و ادبیات داستانی، ادبیات پایداری، ادبیات جهان، فرهنگ و لغت، حسب حال، زندگی نامه، سفرنامه، جمله و اجزای آن، ویرایش، شکل های زبان، املا، ویژگیهای فعل، گروه اسمی، زبان شناسی، توصیف ، ساده نویسی، نامه نگاری، ضمیر، خاطره نویسی، نثر فارسی ، ادبیات عارفانه، ادبیات تمثیلی، بازگردانی، بازنویسی، بازآفرینی، نمایش نامه ، فیلم نامه، واژگان در زبان، دستور خطی ، جمله ساده و…. می باشد.

تدریس خصوصی ادبیات فارسی ۱ پیش دانشگاه شامل تدریس شعرفوزن، قافیه، قواعد قافیه، حرف، هجا، وزن، تقطیع به ارکان، چگونگی تقطیع شعر به ارکان، اختیارات وزنی، طبقه بندی اوزان، تحلیل آثار مهم نظم ونثر، سبک خراسانی ، سبک عراقی، دوره بازگشت، ادبیات مشروطه، ادبیات معاصر،عرفان وتصوف ، ادبیات عامیانه، هجو، هزل، طنز و… می باشد. همچنین تدریس خصوصی ادبیات و زبان فارسی دانشگاه نیز دارای مباحثی همچون : تدریس متون نثر، متون نظم، کلیات ادبی و…(تدریس خصوصی ادبیات تمام رشته ها در اصفهان زیر نظر دبیران باسابقه گروه اول موسسه گوهر از مقطع دبستان تا دانشگاه .آدرس اصفهان خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵)

سر فصل های درس:

فصل 1- معادلات حرکت و روشهای حل سیستم یک درجه آزاد
فصل 2- ارتعاش آزاد
فصل 3- واکنش در برابر بارهای هارمونیک و تناوبی
فصل 4- اثر بارهای دلخواه، پله ای و ضربانی
فصل 5- روشهای عددی محاسبه واکنش دینامیکی
فصل 6- سیستم های غیرخطی و سیستم های تعمیم یافته
فصل 7- واکنش دینامیکی سیستم های چند درجه آزاد
فصل 8- سیستم های پیوست

تدریس خصوصی کارشناسی وارشدعمران توسط اساتید مجرب موسسه گوهر .آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره فقط درمحل موسسه ۳۲۲۲۶۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵(تشکیل کلاس باهماهنگی قبلی می باشد)

سر فصل های ریاضی یازدهم رشته ریاضی و فیزیک

هندسه

فصل اول: استدلال در هندسه

فصل دوم: دایره

فصل سوم: تبدیل ها

فصل چهارم: هندسه در فضا

حسابان

فصل اول: محاسبات جبری، معادلات و نامعادلات

فصل دوم: تابع

فصل سوم: مثلثات

فصل چهارم: حد و پیوستگی توابع

فصل پنجم: مشتق توابع

جبر و احتمال

فصل اول: استدلال ریاضی

فصل دوم: مجموعه – ضرب دکارتی و رابطه

فصل سوم: احتمال و پدیده های تصادفی

فصل چهارم: احتمال، اندازه گیری شانس

سرفصل های ریاضی یازدهم رشته علوم تجربی

فصل اول: پدیده های تصادفی و احتمال

فصل دوم: تابع

فصل سوم: حد و پیوستگی

فصل چهارم: مشتق

سرفصل های ریاضی یازدهم رشته علوم انسانی

فصل اول: تابع

فصل دوم: معادله و تابع درجه دوم

فصل سوم: ترکیبیات.تدریس خصوصی ریاضی پایه یازدهم به همراه جزوه آموزشی و حل سوالات .موسسه گوهر با دبیران مجرب جهت تدریس کلیه دروس ریاضی درخدمت هستند .آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره جنب بیمه آسیا ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶

آموزش نشانه گ

تو یک روز بارانی که صدای رعد وبرق رگبار از آسمون شنیده می‌شد دو بچه دوقلو دختر تو یک خانواده به دنیا اومدن. بچه‌ها خیلی شبیه دو برادر دوقلوشون یعنی کـ غیر آخر و ک آخر بودند. پدر ومادرشون خیلی خوشحال بودن که خدا بهشون دو دختر سالم داده بود. بعد از مدتی که دخترا بزرگ شدند. تشخیص دادنشون با برادراشون خیلی سخت شده بود حتی واسه پدر و مادرشون. اونا فقط می‌تونستن از روی صدا دخترا رو از پسرا تشخیص بدن.یک روز پدر خانواده رفته بود شهر و دو تا گلسر قشنگ واسه دخترا گرفته بود، مادرشون موهای دختراشو شونه زد و گلسر رو به موهای دختراش زد از اون روز به بعد دیگه با گلسر تشخیص‌شون راحت بود، چون همه اونا رو به صورت گـغیر آخر و گ آخر میدیدند. وقتی که بزرگ شدند، کارشونو تو شهرک الفبا شروع کردند و تلفظ کلمات گاو، سگ، گوسفند، گوزن، گوش، انگشت و…..هر چی که صدای گ داشتند رو برعهده گرفتن .اینطوری شد که صدای گـ غیر آخر و گ آخر به صداهای شهرک الفبا اضافه شد.تدریس خصوصی نشانه ها(حروف الفبای فارسی) کلاس اول دراصفهان.موسسه گوهر با دبیران باسابقه درخدمت کودکان دلبند شما هستن  .آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵ -۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

برخی از مباحث درس حسابداری میانه 2 عبارتست از :- تجزیه و تحلیل صورتهای مالی نمونه و یادداشتهای همراه آن
-تغییرات حسابداری . تهیه صورتهای مالی با استفاده از دفاتر ناقص
- سرمایه گذاریهای بلند مدت
- مکانیسم روشهای بهای تمام شده - معاملاتی - اوراق آماده برای فروش
- موضوعات خاص اوراق بهادار
- تجدید ارزیابی داراییها و تغییر طبقه بندی سرمایه گذاریها
- روش حسابداری اوراق قرضه پرداختنی
- حسابداری شرکتهای سهامی.(تدریس خصوصی آماروحسابداری دراصفهان به صورت تخصصی در موسسه گوهر .آدرس خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵)

قیمت تدریس خصوصی دراصفهان (موسسه گوهر) اول تا چهارم ابتدایی درطول سال ساعتی ۱۸۰۰۰ تک جلسه /شب امتحان ۲۱۰۰۰- چهارم تا ششم ابتدایی درطول سال ۲۱۰۰۰ تک جلسه / شب امتحان ۲۴۰۰۰- متوسطه اول درطول سال ۲۴۰۰۰ تک جلسه / شب امتحان ۲۷۰۰۰- متوسطه دوم درطول سال ۲۷۰۰۰ تک جلسه / شب امتحان ۲۹۰۰۰ - بازآموزی و تست زنی کنکور ریاضی .فیزیک.شیمی .زیست شناسی.عربی درمنزل ۲۷۰۰۰ و داخل موسسه ۲۵۰۰۰ - کنکور ارشد عمران ساعتی ۳۰۰۰۰- دروس کاربردی مثل مکالمه زبان انگلیسی .عربی.دوره های کامپیوتر .نرم افزارهای حسابداری ساعتی ۲۲۰۰۰ داخل موسسه ۲۰۰۰۰- آموزش روخوانی کل قرآن درمنزل به صورت دوره ای ۱۰۰۰۰۰ تومان-تدریس خصوصی کاردانی و کارشناسی  ساعتی ۲۹۰۰۰ و داخل موسسه ۲۷۰۰۰- ارشد ساعتی ۳۵۰۰۰ و داخل موسسه ۳۲۰۰۰-(مژده 💖 باهماهنگی قبلی می توان تدریس خصوصی تخفیف دار در موسسه داشت ) موسسه گوهر خیابان حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

 مواردی که باید در تشکیل به آن ها توجه کرد:

1- مضارع مرفوع: فعل مضارع در حالت عادی مرفوع است یعنی در صیغه 1 و 4 و 7 و 13 و 14 حرکت –ُ- می گیرد و در ما بقی صیغه ها آخرش نون مفتوح ( نَ) در جمع یا نون مکسور(نِ) در مثنی وجود دارد. مثال: یضربُ- یضربانِ- یضربونَ

۲- مضارع مجزوم: اگر قبل از فعل مضارع حروف جازمه« لَم، لَما، لام، امر، لای نهی و ادوات شر ط» بود باید مضارع مجزوم باشد مثال: لم یَضرِب

 3- مضارع منصوب: اگر قبل از فعل مضارع حروف جازمه « اَن، لَن، کَی، اذن، لِ، حتی» بود باید منصوب باشد. مثال: ان یَضرِبَ

 4- مجرور به حرف جر: اگر قبل از اسم یکی از حروف جر بیاید باید اسم مجرور باشد. مهمترین حروف جر: فی- الی- ب- لِ- عَلی- عَن- مِن- مُنذُ- واو قسم- کَ و ..... ■ بعد از واو قسم، اسم به صورت مجرور می آید، چون واو قسم از حروف جر است. ◄مثال: والعصر، والفجر ■ باید دقت کنیم واو قسم با حرف عطف یا حالیه اشتباه نکنیم: ◄مثال برای واو حالیه: جاء علی و هو راکب ◄ مثال برای واو عطف: جاء علی و سعید■ باید دقت کنیم اسم غیر منصرف بجای – َ-- ِ می گیرد. مثال: فی مساجدَ به جز مواردی که ال داشته باشد یا مضاف واقع شود. مثال: فی المساجدِ- فی مساجدِ نا

5- مبتدا : اسمی که در اول جمله بیا ید غالبا مرفوع است مثال : التلمیذ فی المدرسه

 6- خبر : اسمی که غالبأ بعد از مبتدا می آید و مرفوع است . مثال: التلمیذُ شجاع ■ اگر عبارتی با شبه جمله شروع شود( جار و مجرور و یا ظرف) و بعد از آن اسمی مرفوع بیاید، آن شبه جمله خبر مقدم است و آن اسم، مبتدای مؤخر و مرفوع است. ◄ مثال: فی الدار رجل(مبتدای مؤخر) عندی کتاب( مبتدای مؤخر)

7- اسم لای نفی جنس: اسمی که بعد از اسم لا می آید، مبنی بر فتح است. مثال: لا رجلَ فی الدار

8- خبر لای نفی جنس:  که بعد از اسم می آید، مرفوع است. لا طیر اجملُ من الطاووس

9- اسم ان( حروف مشبهه بالفعل): اسمی که بعد از حروف مشبهه بالفعل( ان- ان- کان- لکن- لعل-لیت) بیاید، منصوب است. ان اللهَ علیم.

10- خبر ان ( حروف مشبهه بالفعل): اسمی که غالبأ بعد از اسم حروف مشبهه بالفعل و مرفوع است.◄مثال: ان الله علیمٌٍ ■ اگر بعد از حروف مشبهة بالفعل، شبه جمله بیاید( جار و مجرور یا ظرف) خبر مقدم است و بعد از آن اسم حروف مشبهة بالفعل و منصوب می آید. ◄مثال: ان فی الدار رجلأ

11- اسم کان( افعال ناقصه): اسمی که غالبأ بعد از این افعال( کان- صار لیس- مادام- مازل- اصبح و.....) می آید، مرفوع است. مثال: کان اللهُ علیمأ

۱۲-- خبر کان ( افعال ناقصه): اسمی که غالبأ بعد از اسم این افعال می آید و منصوب است. مثال: کان الله علیماً ■ اگر بعد از افعال ناقصه شبه جمله بیاید( جار و مجرور یا ظرف)، خبر مقدم است و بعد از آن اسم افعال ناقصه و مرفوع می آید. ◄مثال: کان فی الدار رجل

13- فاعل: اسمی مرفوع که معمولأ بعد از فعل می آید. مثال: جاء علیٌ

۱۴- مضاف الیه: رابطه دو اسم که به اسم دوم مضاف الیه می گویند و مجرور است. مثال: کتاب التلمیذَِ ■باید دقت کنیم بعد از اسماء دائم الاضافه( کل- بعض-ذو- ذا- ذی- ابن- بنت- جمیع- مع- غیر- بعد- قبل- بین- تحت- امام- عند و.) مضاف الیه و مجرور می آید. مثال: بعض التلامیذِ. ذو علمِِ

15- فعل مجهول: حرکات فعل مجهول در ماضی: حرف عین الفعل مکسور و هر چه حرف متحرک قبل از عین الفعل، باید مضموم باشد و در مضارع مجهول: حرف عین الفعل مفتوح و حرف مضارعه مضموم است: مثال: استخرِج ←اُستُخرِج- یستخرج ←یُستخرَج

16- نائب فاعل: بعد از فعل مجهول نائب فاعل و مرفوع می آید. مثال: ضرب علی

17- جمع مؤنث سالم: اسم جمع مؤنث سالم در حالت نصبی حرکت – و – نمی گیرد و باید دقت کنیم در حالت نصبی ( مفعول- اسم ان- خبر کان و ........) اعرابش نیابی و فرعی است، یعنی به جایش - می گیرد. مثال رایت المسلمات – ان المسلمات.

18- اسم مقصور: باید دقت کنیم که اسم مقصور حرکت – نمی گیرد چون اعراب آن تقدیری و اگر در آخر اسم مقصور حرکت باشد، غلط است: مثال رایت موسی( غلط) ■ و در حالت نکره و بدون ال فقط تنوین- می گیرد: رایت فتی- جاء فتی- سلمت علی فتی

 19- اسم منقصوص: باید دقت کنیم که منقوص حرکت- نمی گیرد، چون اعراب آن تقدیری است و اگر در آخر – باشد غلط است مثال جاء القاضی( غلط) سلمت علی القاضی( غلط)■■ و در حالت نصبی مثل مفعول، اسم ان و ..... اعراب آن اصلی است مثال: رایت القاضی■ و در حالت نکره و بدون ال بجز در حالت نصبی که اعرابش اصلی است حرف«ی» حذف شده و اعراب- می گیرد. مثال: جاء قاض سلمت علی قاض. و رایت قاضیأ

۲۰- مفعول: با توجه به قرائن جمله نوع مفعول را باید تشخیص( مفعول به- مفعول فیه- مفعول مطلق) که اعرابش منصوب است. مثال رایت التلمیذ( مفعول به)- ذهبت الی المدرسة یوم الجمعة ( یوم مفعول فیه) ضربت ضربأ شدیدأ( مفعول مطلق نوعی)

 21- منادا: اگر کلمه بعد از منادا تنها باشد( چه نکره و چه معرفه) فقط حرکت- می گیرد یعنی مبنی بر ضم است و اگر مضاف به کلمه بعدی باشد- می گیرد. مثال: یا علی- یا تلمیذ- یا تلمیذ المدرسة. ■ لذا کلماتی مثل یا علی یا تلمیذ المدرسة و ....... غلط است. ■ ■کلماتی که بعد از «ایها و ایتها می آید باید به صورت مرفوع باشد واگر نباشد غلط است. ◄ مثال: ایها الناس

22- باید دقت کنیم کلمه ای که ال داشته باشد دیگر تنوین نمی گیرد، اگر با هم بیاید غلط است. مثال التلمیذ ( غلط)

 23- باید دقت کنیم اسم بعد از فعل نمی تواند- بگیرد، بلکه یا- می گیرد و یا- می گیرد، پس اگر- آمده باشد، غلط است( به جز جمع مؤنث سالم که نمی تواند- بگیرد و به جایش- می گیرد)

24- تشخیص من( حرف جر) و من( موصول، استفهام و شرطیه): باید دقت کنیم که با توجه به قرائن جمله تشخیص دهیم که این کلمه« من۫» یعنی حرف جر است، یا « من» می دانیم که « من» حرف جر فقط بر سر اسم یا ضمیر می آید، و من شرطیه و استفهام در ابتدای جمله و من موصول در وسط جمله می آید، دقت در ترجمه هم راه گشا خواهد بود.

25- صفت: می دانیم صفت با موصوف خود که قبل از آن می آید، مطابقت می کند. التلمیذُ الشجاعُ ■رابطه صفت و مضاف الیه: گاهی میان صفت و موصوف فاصله می افتد و در این حالت مضاف الیه میان آن دو می آید ککه باید به حرکت گذاری آن بسیار دقت کرد. مثال: اشعة القمر الفضیة

26- اگر حرف جر«ل » بر سر ضمیر بیاید به صورت « ل» می آید. مثال: لهم- لک

27- حرف ٳن وقتی بعد از حرف جر و یا بعد از « مع» و وسط جمله یا بعد از فعل ماده« علم» بیاید، به صورت أن می آید ولی در ابتدای جمله یا بعد از فعل ماده« قول» بیاید، به صورت ان می آید. مثال: ٳن الله علیم- و اعلم أن الله عزیز حکیم. قال ٳنی مهاجر الی ربی- لأن – مع أن

 28- باید دقت کنیم کلماتی که در گزینه های سؤالات تشکیل می آید به ترتیب به کار رفتن در جمله در گزینه ها می آید و پس و پیش نمی آید و اگر کلمه ای شبیه به هم بود، باید دقت کنیم پس از کدام کلمه به کار رفته است. ◄ مثال: عین الصحیح فی التشکیل:« حب اهل البیت علامة حب الله» 1- حُبُ – اهلُ- علامةُ- حبُ 2- اهل- البیت- حب- الله 3- حُبُ- اهلُ- حب- اللهِ 4- البیت- علامةُ- حب- اللهُ در سؤال بالا حبُ( مبتدا)- اهل(مضاف الیه) – البیت(مضاف الیه)- علامة( خبر) – حب(مضاف الیه) – الله(مضاف الیه)

29- باید دقت کنیم که اعراب کلمه معطوف یعنی کلماتی که پس از حروف عطف می آیند با اسم بعدی اعرابش یکی است. مثال: جاء علیٌ و سعیدٌ - رأیت علیأ و سعیدأ

۳۰- باید دقت کنیم برخی از کلمات تنوین نمی گیرند، اگر تنوین بگیرند غلط هستند. الف- اسم غیر منصرف: مساجد- ایران ب- اسم ال۫ دار: الکتاب ج- اسم مثنی: مؤمنان د- اسم جمع مذکر سالم: مؤمنون ه- اسمی که اضافه شده است: تلمیذ المدرسة

 یعنی فاعل است یا مفعول؟ باید دقت کنیم چون فعل مذکر است پس فاطمة فاعل نیست و مفعول است، لذا حرکت - می گیرد.۳۱-به این جمله دقت کنید:« نظر فاطمة» در این عبارت فاطمة، حرکت –ُ می گیرد یا -

 د - باید دقت کنیم در جمله منفی که افعال ناقصه وجود دارد و قبل از ٳلاّ اسم افعال ناقصه بیاید بعد از إلاّ خبر افعال ناقصه و منصوب می آید. لیس المفلحُ إلاّ الصادق  إلاّ العدل ج- باید دقت کنیم در جمله منفی که فعل متعدی است، اگر قبل از إلاّ فاعل بیاید بعد از إلاّ مفعول می آید.( مستثنی مفرّغ) لم یقل المؤمنُ إلاّ الحق۳۲- نکات تشکیل در« مستثنی» یعنی کلمه ای که بعد از الا قرار می گیرد: الف- اگر در جمله ای مثبت الا وجود داشت آن مستثنی تام است و اعراب بعد از الا حتمأ منصوب است. مثال: جاء التلامیذ الا حمیدأ ب- باید دقت کنیم در جمله منفی که فعل متعدی است، اگر قبل از إلاّ مفعول بیاید بعد از إلاّ فاعل می آید( مستثنی مفرغّ) مثال: لایصلح الرعیة

 هذا التلمیذُ. اگر اسم اشاره مجرور به حرف جر باشد اسم بعد از آن کسره می گیرد. من هولاء الطالب و .... نقش کلمه ی أل دار بعد از اسم اشاره اگر جامد باشد عطف بیان است و اگر مشتق باشد صفت است.، و اگر اسم اشاره نائب فاعل باشد اسم بعد از آن ضمه می گیرد. ضُرب و اگر اسم اشاره اسم ان باشد، اسم بعد از آن فتحه می گیرد. ٳن هذا التلمیذ۳۳- اگر پس از اسم اشاره اسم أل دار بیاید، اعراب اسم اشاره با اسم بعد از آن یکی است. یعنی اگر اسم اشاره فاعل باشد، اسم بعد از آن ضمه می گیرد. جاء هذا التلمیذُ، و اگر اسم اشاره مفعول باشد، اسم بعد از آن فتحه می گیرد. رایت هذا التلمیذ.تدریس خصوصی عربی دراصفهان .تقویتی .رفع اشکال .بازآموزی.عربی کنکوری .تست زنی .موسسه گوهر خ حافظ روبروی هتل ستاره.اساتید مجرب برای تدریس عربی متوسطه و کنکور ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

درس زمین شناسی یکی از دروس تخصصی رشته تجربی است که متاسفانه با بد اقبالی و بی توجهی بسیاری از طرف داوطلبان این رشته مواجه می باشد. کتاب زمین شناسی سوم دبیرستان کتابی کاملا حفظی است که بیشتر از هرچیزی با حافظه شما سرو کار دارد. این درس در زیر گروه های مختلف رشته تجربی  دارای ضرایب زیر می باشد.

نام درس زیر گروه ۱ زیر گروه ۲ زیر گرو ه ۳ زیر گروه ۴ زیر گروه ۵
زمین شناسی ۰ ۱ ۴ ۱ ۱

در واقع ضریب تاثیر درس زمین شناسی در قبولی رشته های زیر گروه ۱ صفر می باشد.
لیست رشته های زیر گروه ۱
مقطع دکتری): دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی.
مقطع کارشناسی): اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، دبیری زیست شناسی، روانشناسی، زیست
شناسی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست فناوری، شنوایی شناسی، علوم ازمایشگاهی، علوم ازمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیـه، علـوم و صـنایع
غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسـی، کارشناسـی سـاخت پروتزهـای دنـدانی، گفتـار درمـانی، مامـایی،
هوشبری.
مقطع کاردانی): کاردانی اتاق عمل، کاردانی تکنولوژی پرتودرمانی، کاردانی تکنیسین سلامت دهان، کاردانی ساخت پروتزهای دندانی، کـاردانی دامپزشـکی، کـاردانی
علوم آزمایشگاهی، کاردانی فوریتهای پزشکی، کاردانی مامایی، کاردانی هوشبری.
مواد آزمون اختصاصی و ضرایب آنها: زمین شناسی با ضریب ۰ ،ریاضی با ضریب ۲ ،زیست شناسی با ضریب ۴ ،فیزیک با ضریب ۲ و شـیمی بـا
ضریب ۳ *

اما توجه نمایید تاثیرگذاری این درس بر روی تراز کل شما باعث می شود تا نتایج بسیار بهتری را در انتخاب رشته های کشوری بدست آورید.
تاثیر درس زمین شناسی در رتبه کل داوطلب
به مثال زیر توجه فرمایید.
داوطلب اول:ادبیات،دینی،عربی=۷۸ زبان=۸۹ زمین=۲۸ زیست=۹۲ ریاضی=۹۲ فیزیک۷۳ شیمی=۹۰

داوطلب دوم:ادبیات،دینی،عربی=۷۸ زبان=۸۹ زمین=۹۰ زیست=۹۲ ریاضی=۹۲ فیزیک۷۳ شیمی=۹۰

رتبه زیر گروه یک این دو تا داوطلب دقیقا برابره ولی رتبه کل فرق داره…
داوطلب اول رتبه کل منطقه اش میشه ۳۳ و رتبه کل کشوری ش میشه ۵۸ دومی هم ۶ منطقه و ۹ کشوری میشه.تدریس خصوصی زمین شناسی دراصفهان به صورت تقویتی .رفع اشکال ‌بازآموزی .تست زنی کنکور در موسسه گوهر .آدرس دفتر خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

خواص شدت یک کمیت فیزیکی است که مقدار آن  به مقدار ماده ای که  اندازه گیری می شود بستگی ندارد. به عنوان مثال، دمای یک سیستم در تعادل گرمایی همان درجه حرارت  هر بخشی از آن است. اگر سیستم تقسیم  شود  درجه حرارت همه زیر سیستم ها یکسان است. همین امر به چگالی یک سیستم همگن و اگر سیستم به نصف، جرم و  حجم به همان نسبت یکسان تقسیم می شود و چگالی بدون تغییر باقی می ماند . علاوه بر این، نقطه جوش ماده ای نمونه ای دیگر از یک خصوصیت شدتی است. به عنوان مثال، نقطه جوش آب 100درجه سانتی گراد در فشار یک اتمسفر، یک واقعیت است که بدون در نظر گرفتن مقدار آب تعریف شده است 

 به عنوان مثال،  نسبت  دو خاصیت مقداری یک خاصیت شدتی است - چگالی (شدتی) نسبت جرم  (مقداری) به حجم (مقداری).

نمونه هایی از خواص شدتی عبارتند از:

    پتانسیل شیمیایی
    غلظت
    تراکم (یا وزن مخصوص)
    تورق
    قابلیت ارتجاعی
    مقاومت الکتریکی
    سختی
    میدان مغناطیسی
    مغناطیسی کردن
    قابلیت انعطاف
    نقطه ذوب و نقطه جوش
    فشار
    انرژی خاص
    ظرفیت گرمایی ویژه
    حجم مخصوص
    حداکثر جذب طیفی (در راه حل)
    درجه حرارت
    ویسکوزیته

خواص مقداری
خواص مقداری توسط کتاب سبز IUPAC به عنوان یک کمیت فیزیکی است که ارزش این خواص متناسب با اندازه سیستم است ، و یا به مقدار ماده در سیستم بستگی دارد.  مثال:مقدار حرارت لازم برای ذوب یخ یک خاصیت مقداری است. .


نمونه هایی از خواص مقداری
    انرژی
    آنتروپی
    انرژی گیبس
    طول
    جرم
    تعداد ذرات
    حرکت
    تعداد مول
    حجم
    گشتاور مغناطیسی
    بار الکتریکی
    وزن                                                                                   تدریس خصوصی شیمی دراصفهان .توسط اساتید باسابقه خانم وآقا- تقویتی .رفع اشکال .بازآموزی .تست زنی .موسسه گوهر خ حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

 بسیاری از خانواده ها کودکانی با ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزنشان هم نشانه از بهنجار بودن آنان است. هوششان نرمال است. به خوبی صحبت می کنند. مانند دیگر کودکان بازی می کنند و ارتباط اجتماعی کمابیش مناسبی دارند. در خانه نیز کارهایی را که والدین به آنان واگذار می کنند به خوبی  انجام می دهند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند. ولی وقتی به مدرسه می روند و می خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند مشکلات جدی خودشان را نشان می دهند.

این والدین معمولا گزارشی از نارضایتی معلم از عملکرد تحصیلی کودکشان دریافت می کنند و بسیار نگران می شوند. نقص یا ناتوانی عملکرد می تواند به شکل نداشتن توانایی کامل در گوش کردن، فکرکردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن یا انجام محاسبه های ریاضی ظاهر شود. اختلال یادگیری یا ناتوانی در یادگیری اصطلاحی است که در متون علمی برای این موارد استفاده می شود.

با اختلال یادگیری بچه ها چه کار کنیم؟
مبتلایان به ناتوانی های یادگیری در تمام سطوح و در تمام پایه های کلاسی از آمادگی تا دانشگاه دیده می شوند. تشخیص بهنگام، روند بهبودی را سرعت خواهدبخشید؛ بنابراین توجه به دوره ابتدایی به ویژه پایه های اول و دوم در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اختلال یادگیری
کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری، معمولا از لحاظ هوشی مشکلی ندارند، اما به دلیل نقص در راه های پردازش اطلاعات در مغزشان، عملکرد ذهنی پایینی را نشان می دهند. به زبان ساده می توان گفت ناتوانی یادگیری از تفاوت در مسیرهای عصبی و ارتباط آنها در مغز ناشی می شود. ناتوانی یادگیری مشکلاتی هستند که بر توانایی مغزی در دریافت، پردازش و ذخیره اطلاعات تاثیر می گذارد. این مشکلات باعث می شود یک دانش آموز بسیار کندتر از فردی که این مشکل را ندارد، مطالب را یاد بگیرد.

دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری ممکن است به صورت کلی در حوزه های خواندن، یادگیری ریاضی و نوشتن دیکته و به صورت جزئی تر در شناسایی کلمه، ادراک خواندن، حساب کردن، استدلال کردن، هجی کردن و یا کلمه بندی در نوشتن دچار مشکل باشد.

اختلالات یادگیری ممکن است با حالت های مختلف اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلالات رفتاری نیز همراه شود.

با اختلال یادگیری بچه ها چه کار کنیم؟
در این شرایط والدین افزون بر اینکه با مسائل تحصیلی کودک دست و پنجه نرم می کنند، با رفتارهای پرخطر، بی نظمی، پرخاشگری، مقاومت در برابر پذیرش قانون و رفتارهای افراطی توجه طلبی رو به رو هستند و درواقع مشکل یادگیری کودک در درجه دوم اهمیت قرار گرفته و پدر و مادر از این رفتارها خسته نگران می باشند.

به طور کلی، این شرایط ممکن است تاثیر نامطلوبی بر ارتباطات اجتماعی کودک بگذارد؛ زیرانقطه ضعف در یادگیری می تواند اعتماد به نفس او را نشانه بگیرد و باعث بروز نوعی کمرویی در میان هم کلاسی ها شود و یا به اضطراب از قضاوت های اطرافیان بینجامد. در بعضی از خانواده ها که به این مشکل رسیدگی نمی کنند، کودک در طولانی مدت ممکن است به افسردگی نیز مبتلا شود.

علل اختلالات یادگیری
ثابت شده است که علل بروز ناتوانی های یادگیری نسبتا مبهم است. برخی از مشکلات کنونی درباره مفهوم ناتوانی های یادگیری، بازتابی است از ناتوانی ما در اشاره دقیق به علل بروز ناتوانی های یادگیری که شاهدش هستیم؛ اما تجربه درمانگران به ما ثابت می کند که ناتوانی های یادگیری، مفهومی «چندرشته ای» است و پیوند میان کارشناسان رشته های گوناگون در این امر باید برقرار باشد.

1- عوامل محیطی: عوامل محیطی بسیاری وجود دارد که می تواند به پیچیدگی ناتوانی های یادگیری بیفزاید و حتی شاید سبب ساز آن باشد. تغذیه مناسب و سالم کودک از جمله این عوامل است.

سرماخوردگی مزمن، مشکلات تنفسی، آلرژی ها و همچنین سقوط، آسیب دیدیگی مغزی و یا ضربه واردشده به سر در دوره ای که کودک در حال رشد است می تواند موثر باشد.

 

- همچنین کودک در حال رشد نیازمند درون داده های حسی است تا درباره محیط و خود و هردو بیاموزد؛ یعنی کودک به تجربه هایی نیاز دارد تا بیاموزد که چگونه بیاموزد. اگر این سطح کاهش زیادی داشته باشد کودک در ارتباط با دنیای بیرون دچار مشکل می شود؛ بنابراین انجام بازی هایی که مطابق هر دوره رشدی است نقش بسزایی در پیشگیری از اختلالات یادگیری دارد.


- صحبت کردن با کودک و درگیربودن او در فرایندهای کلامی مثل گفت و گوهای روزانه و قصه گویی برای او بسیار رشد دهنده خواهدبود.

از سویی دیگر بسیاری از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری، مضطرب، نامطمئن و بی اختیار و سرکش هستند که ممکن است این رفتارها با حس ناامنی طبیعی، ناپایداری دریافت حس محبت و گرمی و پذیرش در منزل و محیط مدرسه پیوند داشته باشد. بنابراین ایجاد محیطی گرم، صمیمی و حمایت کننده از سوی والدین نقش موثری در بهبود ناتوانی یادگیری کودک دارد.

2- عوامل فیزیولوژیکی: بسیاری از متخصصان بر این باورند که علل اساسی ناتوانی های یادگیری، آسیب دیدگی مغزی شدید یا جزئی و صدمه های واردشده به دستگاه عصبی و مرکزی است.

3- عوامل ژنتیکی: شواهدی در دست است که نشان می دهد ناتوانی های یادگیری احتمالا در برخی خانواده ها بیش از دیگران دیده می شود. درواقع عوامل ژنتیکی در شمار وسیعی از ناتوانی های یادگیری نقش دارد.

4- عوامل بیوشیمیایی: اختلال های گوناگون متابولیکی در حکم عواملی هستند که موجب ناتوانی های یادگیری می شوند؛ مثل هایپوگلیسمی و کم کاری.

5- عوامل هنگام و بعد از تولد: اتفاقات حین زایمان که به آسیب دیدن جنین انجامد؛ مثل سیانوزه شدن کودک و یا بیماری های شدیدی که در روزهای اولیه زندگی بعد از تولد است، مثل زردی های شدید می تواند در ابتلای کودک به ناتوانی یادگیری موثر باشد.

6- تاخیر رشد: دیده نشدن نشانه های رشد جسمی و شناختی مطابق با سن کودک، نشانه ای است برای بروز اختلالات یادگیری در سال های آینده. مشکلات برخی از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ممکن است از تاخیر رشد در برخی اجزای دستگاه عصبی مرکزی سرچشمه گرفته باشد که این گونه کودکان پس از بزرگ تر شدن بر این مشکلات غلبه می کنند.

7- عوامل آموزشی
*  تدریس ناکافی و ناصحیح به کودکان
*  عدم فراگیری معلم از مهارت های لازم برای تدریس درس های پایه در مدارس
*    توقعات بیش از اندازه بالا یا بسیار پایین معلمان
*   برنامه ریزی و طرح برنامه آموزشی ضعیف
*  نداشتن فعالیت های برانگیزند
*  تدریس عملی نادرست
*  جای خالی آموزش مهارت های اجتماعی، یادگیری و حرکتی و جسمی و نپرداختن به یادگیری های زبان شفاهی

منبع:مجله سپیده دانایی

سوالی که خیلی از افراد جواب آن را نمی دانند و بعضی دیگر فکر میکنند میدانند”خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج”

ولی اگر به این سوال رسیدید که از کجا باید شروع کنم ؟ از خیلی ها جلوتر هستید چرا که مهمترین بخش در هرکاری شروع آن کار است اگر شما بدانید که از کجا باید شروع کنید سرعت رشد و پیشرفت شما بسیار بالا خوهد بود و از خیلی ها که زودتر از شما شروع کردند جلوتر بیوفتید

انتخاب

اگر شما یک مزرعه داشتید و از شما خوسته شده بود که بین دو درخت کاج و بامبو یکی را انتخاب کنید کدام را انتخاب می کردید؟به نظر شما کدام را می کاشتید که باغ شما زودبازده تر می شد؟؟؟

برویم سراغ یک داستان که در جواب سوال بالا کمکتان میکند :

روزی درخت بامبو و کاج با هم تصمیم می گیرند با هم رقابت کنند که کدام بلندتر می شود، هر دو بذرهایشان در دل خاک قرار میگیرند تا رقابت آغاز شود سال اول درخت کاج جوانه میزند و از خاک بیرون می آید ولی خبری از درخت بامبو نیست ،

سال دوم می آید و بر قامت درخت کاج افزوده می شود ولی همچنان از درخت بامبو خبری نیست ،سال ها پشت سر هم میگذرند بعد از گذشت ۵ سال درخت کاج حسابی رشد کرده ولی همچنان از بامبو خبری نبود. همه معتقد بودن که کاج این رقابت را میبرد اما بعد از سال پنجم بامبو از خاک بیرون آمد و در عرض چند ماه بیشتر از کاج رشد کرد و مسابقه را برد

از این داستان چند نتیجه می توان گرفت :-۱اینکه اگر از ماهیت درست کاری که می خواهیم بکنیم خبر داشته باشیم بهتر نتیجه میگیریم (انتخاب درست)۲-نباید همیشه به ظواهر اعتماد کرد ۳ باید در بعضی جاها صبور بود (موفقیت صبوری می خواهد)

انتخاب شما در پاسخ به این پرسش که از کجا باید شروع کنم ؟؟ بسیار نقش تعیین کننده ای در آینده شما دارد ،پس باید شروع کناسبیداشته باشیم

قدم اول:

من از زندگیم چی می خوام؟؟

بسیاری از ما نمی دانیم بطور دقیق از زندگیمان چه می خواهیم؟ شاید در پاسخ به سوال بالا بگویید من:خونه،ماشین پول ،مسافرت،همسر خوب و… می خواهم اما در حقیقت ما بدنبال ارزش های حقیقی تری هستیم مثلا اکثر این خواسته ها برای رسیدن به آرامش و امنیت و شادی است ،برای هرکس این خواسته ها یک جور بدست می آید مثلا عده ای از مسافرت با هواپیما لذت میبرند و عده ای از مسافرت با ماشین شخصی برای بعضی ها حس خوب یعنی رفتن به اماکن مذهبی و برای بعضی اماکن تاریخی،اولین قدم ما این است که خودمان را بشناسیم و خواسته های درونی خودمان را کشف کنیم که ما از چه کاری خوشمان می آید؟ کسانی که انتخاب هایشان بر اساس ایده آل های خودشان یا جامعه شکل میگیرد بعداز طی مسیر زیاد و رسیدن به خواسته هایشان احساس می کنند به آن چیزی که می خواهند نرسیدن ولذتی که باید ببرند را نمیبرند و متاسفانه این افراد فروانند و طعم حقیقی لذت را نمی چشند

خوب حالا از کجا باید شروع کنم ؟

پس اولین قدم ما شناسایی خودمان علایقمان و ایده آل های درونیمان است لطفا همین الان یک کاغذ بردارید و اینکار را انجام دهید

این را باید بدانیم که موفقیت یعنی شروع و لذت بردن در مسیر پس به این فکر نکنید که حتما باید به انتهای مسیر برسید بعد لذت ببرید

قدم دوم:

عزت نفس

قدم دوم در پاسخ عملی به این سوال که “ازکجا باید شروع کنم؟” “این است که خودتان را دوست داشته باشید” و “خودتان را بپذیرید” و “خودتان را لایق بدانید”این سه موضوع برای موفق شدن شما بسیار حیاتی است شما باید خودتان را لایق جایگاهی که می خواهید برسید بدانید ،خیلی ها هستند که هنوز درگیر خودشان هستند و خودشان را با ظاهر فعلیشان نپذیرفتند وقتی شما خودتان را بپذیرید فکرتان وقتتان و زمانتان آزاد می شود و به راحتی می توانید به سمت چیزی که می خواهید بروید

عزت نفس پایه موفقیت است ویژگی مشترکی که تمام افراد موفق عزت نفس بالایشان است پس برای تقویت عزت نفستان همین حالا قدم بردارید

خوب حالا باید از کجا شروع کنم ؟

اما یادتان باشد افزایش عزت نفس مهارتی زمانبر است برای افزایش عزت نفستان می توانید در اینترنت سرچ کنید یا به سایت تخصصی عزت نفسwww.hamedmatin.comمراجعه کنید

قدم سوم:

قدم بعدی می شود شناخت توانایی های خود ،شما از کودکی تا به حال حتما در بعضی از کارها از توانایی های بالایی برخوردارید و آن ها را بهتر از اطرافیانتان انجام می دهید این ها را پیدا کنید و بنویسید

قدم چهارم:

انتخاب هدف مناسب قدم بعدی است و شاید یکی از مهمترین قدم ها است چرا که اگر شما هدفتان را درست انتخاب کنید از مسیر هم می توانید لذت ببرید اما چگونه؟

خوب از کجا باید شروع کنم ؟

شما با ادغام قدم اول و قدم سوم می توانید هدفتان را تا حدود زیادی شناسایی کنید یعنی کارهایی که هم به هدف آن ها علاقه دارید و از انجامش لذت می برید و در آن ها توانایی های بالایی دارید ، این کار ها می تواند به عنوان هدف های زندگی شما قرار گیرند یک هدف بزرگ در راستای این کارها تعیین کنید

قدم پنجم:

قدم بعدی یک برنامه ریزی مناسب است هدف بدون برنامه مثل رویایی فقط در ذهن می ماند که احتمال رسیدن به آن صفر است باید برای رسیدن به هدفتان یک برنامه ریزی مناسب تعیین کنید که در چه زمانی و چگونه به هدفتان برسید.

خوب اینم درست بگو از کجا باید شروع کنم ؟

همین حالا خودکار را بردارید و شروع کنید به برنامه ریزی به زودی مقاله ای مفصل در اینباره برای شما خواننده گرامی قرار میدهیم

کاتالیزرها:

در این مسیر کاتالیزرهایی وجود دارد که سرعت شما را افزایش میدهد، استفاده از این عوامل باعث می شود میانبرهایی در این مسیر پیدا کنید

باور:

باور قدرتمندترین سلاح در این دنیا است،شما هرچیزی را که باور کنید به راحتی به آن میرسید،اگر شما باور کنید که میتوانید به هدف های خودتان برسید میرسید و اگر باور کنید نمی توانید برسید نمیرسید در هرصورت حق با باور شماست و مهم نیست که دیگران راجبه شما چه فکر می کنند مهم باور خودتان از خودتان است

باور کنید که می توانید به زندگیتان برسید

گذشته مهم نیست حال و اینده مهم است:

خیلی از ما در گذشته زندگی می کنیم و حال و آینده مان را از دست می دهیم. کسانی که در گذشته زندگی می کنند خود فعلیشان را با گذشته شان قضاوت می کنند اگر در گذشته نتایج خوبی نگرفتید نباید خودتان را به این دید نگاه کنید که شما دیگر نمی توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید ،نگاه کردن خودتان با این دید باعث می شود نتوانید حرکت کنید چرا که خودتان را از پیش شکست خورده میدانید اما باید این حقیقت را بدانید که انتخاب های شما آینده تان را میسازد دیدگاهی که به خودتان دارید زندگی جدیدتان را شکل میدهد پس از امروز نگاهتان را به خودتان عوض کنید و با انتخاب هایی متفاوت از گذشته زندگی جدیدی شروع کنید”چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید”

انگیزه

انگیزه مثل بنزین برای ماشین می ماند برای اینکه با قدرت و سرعت بیشتری آغاز کنید باید انگیزه بالایی داشته باشید برای اطلاع از اینکه چگونه از انگیزه بالایی برخوردار باشید می توانید به مقاله ما در این باره نگاهی بیندازید

خوب امیدوارم که به پاسخ سوالتان یعنی “از کجا باید شروع کنم ؟ را پیدا کرده باشید

هرکدام از قدم ها و کاتالیزرهایی که گفتم تنها سرنخ هایی بودن از آن موضوع و به این دلیل بیشتر راجبه آن ها توضیح ندادم که مقاله بسیار طولانی میشد اما شما به عنوان خواننده اگر پیگیر باشید باید سرنخ ها را بگیرید و ادامه دهید خیلی از این موضوع ها را در این سایت بصورت تخصصی برای شما خواهیم گفت اما بعضی ها را باید خودتان بدنبالش باشید

تنبلی را کنار بگذارید و از همین امروز شروع کنید فردا یعنی هرگز …. 

تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان شامل : تدریس خصوصی در مقطع دبستان (روخوانی فارسی .ریاضی دبستان .علوم .قرآن و...)تدریس خصوصی متوسطه اول و دوم دراصفهان(ریاضی .فیزیک‌شیمی.زیست.زمین شناسی.حسابان .دیفرانسیل.هندسه.زبان انگلیسی.ادبیات .عربی.حسابداری .آمار و...)بازآموزی و تست زنی ریاضی.فیزیک .شیمی.عربی.ادبیات .تدریس خصوصی دانشگاه (ریاضی.فیزیک.عربی.شیمی.عمران .برق.کامپیوتر.معماری.کشاورزی)تدریس خصوصی ویژه بزرگسالان .تدریس خصوصی حسابداری.مکالمه زبان انگلیسی وغریب.کامپیوتر .دومینودرموسسه گوهر .آدرس اصفهان خ حافظ ۳۲۲۲۶۰۶۵.۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

مصالح مختلفی مثل فولاد، چوب، مصالح بنائی و بتن ممکن است به عنوان گزینه‌هائی برای ساخت یک بنا مطرح باشند و این گزینه‌ها برای بسیاری از سازه‌های متداول، وجود دارند. اگر چه در ساخت اسکلت سازه‌های بلند، ممکن است به فولاد و بتن محدود شوند. با این وجود امروزه بتن آرمه به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای ساخت بسیاری از سازه‌های کوچک و بزرگ محسوب میشود. به طوری که شاید بتوان از آن به عنوان مهم‌ترین ماده ساختمانی موجود با کاربردی فراگیر در تمام دنیا نام برد.

موفقیت قابل توجه بتن آرمه نسبت به سایر مصالح ساختمانی و به خصوص فولاد درکاربرد فراگیر آن را می توان مرهون موارد زیر دانست.

  • بتن مقاومت فشاری قابل قبولی در مقایسه با بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر دارد.
  • تمامی اجزاء تشکیل دهنده بتن به جز سیمان به عنوان مصالح محلی و ارزان قیمت محسوب می‌شوند. تقریباً در همه جا مى‌توان آب، ماسه و شن را از فواصل نزدیک به محل بتن ریزى حمل نمود.

بتن را می‌توان به سهولت به هر شکل دلخواه درآورد. با ساختن قالب مناسب، تقریباً هرگونه مقطع سازه‌اى و شکل معمارى را مى‌توان از بتن آرمه تولید کرد.

  • بتن مقاومت خوبی در مقابل آتش، دارد. یک ساختمان بتن آرمه مى‌تواند ساعت‌ها در مقابل آتش سوزى‌هاى مهیب مقاومت کند، بدون آن که فرو بریزد. این مسئله فرصت کافى براى مهار آتش و نیز تخلیه ساختمان از نفرات و اموال را فراهم مى‌کند.
  • بتن همچنین مقاومت خوبى در مقابل رطوبت و آب دارد.
  • اجزاء بتن آرمه از صلبیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل معمولاً ساکنان یک ساختمان بتن آرمه در هنگام وزش بادهای شدید و یا تحرک زیاد همسایگان، لرزه‌ای را احساس نمی‌کنند.
  • اجزاء بتنی در مقایسه با سازه فولادی به صورت ذاتی به محافظت و نگهداری کمتری نیاز دارند.

بتن در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، عمر بهره دهی بسیار طولانی دارد. تحت شرایط مشخص، یک سازه بتن آرمه می‌تواند برای همیشه بدون کاهش در ظرفیت باربری مورد استفاده قرار گیرد. این مسئله مبتنى بر این واقعیت است که بتن در طول زمان نه تنها کاهش مقاومت ندارد، بلکه با گذشت طولانى زمان با تحکیم بیشتر سیمان، افزایش مقاومت نیز دارد.

  • بتن در بعضی از اجزاء سازه‌ای نظیر پی‌ها، دیوارهای زیرزمین و شمع‌ها، به عنوان تنها گزینه اقتصادی محسوب می‌شوند.
  • اجرای بتن و سازه‌های بتن آرمه در مقایسه با سایر مصالح نظیر فولاد و یا حتی چوب نیاز به نیروهای اجرایی و کارگران با مهارت بالا ندارد.

از طرف دیگر برای بتن نقاط ضعفی را نیز می‌توان برشمرد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است.

  1. ‌مقاومت کششی بتن بسیار پایین بوده و در حدود یک دهم مقاومت فشاری آن است.
  2. ‌هزینه ساخت، اجرا و نگهداری قالب در حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد کل هزینه اجرای سازه بتن آرمه بالغ می‌شود.
  3. ‌کنترل کیفیت بتن یک کنترل کارگاهی است و نسبت به کنترل کیفیت فولاد که در کارخانه انجام می‌شود، به مراتب پایینتر خواهد بود.تدریس خصوصی درسهای رشته عمران .معماری توسط اساتید مجرب در موسسه گوهر ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

سلام. موسسه گوهر در بخش تحقیقات اجتماعی -کاربردی در موضوعات شهرک لذت ولذت شناسی .بحث طلب واراده شناسی.اسطوره والگو پذیری. انواع خودشناسی نیاز به محقق یاردارد .لذاازعلاقمندان دراین زمینه ها خواهشمندم برای ادامه تحقیقات به صورت حضوری هفته ای یک مرتبه و جلسه دو ساعتی همراه محقق اصلی باشند (آموزش برای افرادی که اطلاعات ندارند به صورت رایگان است )  آدرس دفتر: اصفهان خیابان حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵ مراجعه کرده ودر این امر شریک باشید .توقیقات روزافزون را برای یاری کنندگان ازخداوند مهربان خواستارم .


پیوند یونی : نوعی نیروی جاذبه قوی بین یون های مثبت و منفی که از مبادله الکترونبین اتمها ایجاد میشود
پیوند کووالانسی : نوعی نیروی جاذبه قوی بین اتم ها در مولکول است که بر اثر اشتراک الکترون بین دو اتم (اغلب دو نافلز) ایجاد میشود 
پیروی ترکیبات یونی و کووالانسی از قاعده اوکتت : 
قاعده اوکتت میگه عناصر در ضمن واکنش با یکدیگر تمایل دارند با ازدست دادن , گرفتن یا اشتراک الکترون به آرایش الکترونی مشابه گاز نجیب برسند. یعین لایه ظرفیت آنها دارای 8 الکترون باشد
از دست دادن و گرفتن الکترون = پیوند یونی 
اشتراک الترون = پیوند کووالانسی
نحوه شناسایی پیوندهای یونی و کوولانسی
الف. از طریق اختلاف الکترونگاتیوی :
از 0 تا 0.4 : کوالانسی ناقطبی 
از 0.4 تا 1.7 : کوالانسی قطبی
از 1.7 تا 3.3 : پیوند یونی
ب. از طریق بعضی روش های تست زنی :
1.ترکیب یونی بین فلز و نافلز ایجاد میشود 
شناسای فلز از نافلز هم که خیلی راحته . گوشه چپ جدول تناوبی عناصر قلیایی و قلیایی خاکی , وسط و پایین جدول فلزات واسطه سمت چپ جدول نافلزات و گازهای نجیب و هالوژن ها
2. ترکیب یونی بین یک کاتیون و آنیون ایجاد میشود.
باید تمام کاتیون ها و آنیون های تک اتمی و چند اتمی رو که در شیمی 2 فصل 3 نوشته شده حفظ باشین
3. Be و B یون تشکیل نمیدهند
4. ترکیبات C و Si کوالانسی است
5. آلومینیوم فقط با F , O و آنیون های اکسیژندار ترکیب یونی تشکیل میدهد 
6. هر ترکیبی دارای یون NH4 باشد یونی است . این ترکیب علاوه بر پیوند یونی پیوند کوالانسی و داتیو نیز دارد.تدریس خصوصی شیمی دراصفهان زیر نظر اساتید باتجربه در موسسه گوهر .آدرس دفتر خ حافظ روبروی هتل ستاره ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۶۲۸۵۶۳۶۵

دایره‌المعارف ریاضی: ویژه آموزش دوره ابتدایی قابل استفاده دبیران راهنمایی و والدین دانش‌آموزان ابتدایی - راهنمایی

پدیدآورندگان : نویسنده: سیدمحمد طباطبایی , نویسنده: سیدابراهیم حسینی , نویسنده: سیدمحمدرضا طباطبایی , نویسنده: یوسف حقیر , نویسنده: رضاتقی طاحونه , ویراستار: عنایت هاشمی , ویراستار: سیدجلال خدایی
موضوع : ریاضیات - راهنمای آموزشی (ابتدایی) , تدریس - روش‌شناسی , ریاضیات - تربیت معلم , معلمان - اثربخشی , ریاضیات - مسائل، تمرینها و غیره
ناشر : ورای دانش
محل نشر : تهران
قطع : وزیری
نوع کتاب : تالیف
زبان اصلی : فارسی
قیمت : 55000
نوع جلد : شومیز
قطع : وزیری
تیراژ : 2200
تعداد صفحات : 392
تاریخ نشر : 1389/2/5
رده دیویی : 0510076
شابک : 978-964-2704-80-4
, "شامل نکته‌های آموزشی در درس «ریاضی» برای دانش‌آموزان است. مولف در این اثر نکته‌هایی آموزشی به همراه مثال‌هایی متعدد به انضمام پاسخ‌های تشریحی درس ریاضی را با هدف ایجاد آمادگی در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی کشور جمع‌آوری و ارایه کرده است. نویسنده مدعی است که این اثر در راستای پرورش استعدادهای نهفته و توانایی‌های بالقوه و افزایش خلاقیت و ابتکار و دقت و سرعت در محاسبات ریاضی و هوش گامهای موثری را برداشته است. وی محتوای کتاب را بر اساس کتاب‌های ریاضی دوره ابتدایی تنظیم نموده و در پایان نیز نکاتی درسی فراتر از اطلاعات کتاب را نیز عرضه کرده است."
کاربر گرامی این کتاب در سایت ویستا موجود نیست. برای خرید کتاب به سایتwww.karaketab.com مراجعه کنید