برای سال تحصیلی جدید7 میلیون و 266 هزار و 91 دانشآموز دوره ابتدایی هستند و 2 میلیون و 992 هزار و 567 نفر در متوسطه اول و 2 میلیون و 34 هزار و 487 دانشآموز در دوره متوسطه دوم ثبتنام شدند
برای سال تحصیلی جدید7 میلیون و 266 هزار و 91 دانشآموز دوره ابتدایی هستند و 2 میلیون و 992 هزار و 567 نفر در متوسطه اول و 2 میلیون و 34 هزار و 487 دانشآموز در دوره متوسطه دوم ثبتنام شدند
امام زمان (عج) فرزند امام حسین(علیه السلام) است و مهم تر این که خون خواه واقعی او می باشد. نخستین کلامش یاد امام حسین(علیه السلام) است.
در القاب«ثارالله» «وترالموتور» «طرید الشرید» هر دو شریکند.(ابن بابویه، کمال الدین،ج1 ص318) هر دو امام در هدف مشترکند. امام باقر(علیه السلام) می فرماید: هنگامی که قائم قیام کند، هر آینه باطل را از بین می برد.(کلینی، اصول کافی، ج8، ص278)
و هدف امام حسین(علیه السلام) نیز در زیارت اربعین آمده است: خون خود را تقدیم تو کرد تا انسان ها را از نادانی و گمراهی رهایی بخشد.(شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، زیارت اربعین)
زمانه آن دو در انحراف فکری، فساد اجتماعی، رواج بی دینی و بدعت در سطح جهانی مشابه یکدیگرند. یاران هر دو از معرفت محبت و اطاعت نسبت به امام خود برخوردارند.( مجلسی، بحار الانوار، ج52، ص308و 386)
اولیای محترم! همه باید به این امر اذعان داشته باشیم که ورود کودک به دبستان ، نقطه عطفی در زندگی او به شمار می رود و کودک با ورود به دبستان ، زندگی و تجارب جدیدی را آغاز نموده و دانستنیهای مقدماتی برای ورود به زندگی اجتماعی را یاد می گیرد . بدیهی است که پایه ی اوّل ابتدایی از اهمیت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است ، چرا که اساس و شالوده شخصیت فکری و اجتماعی کودک در این پایه بنیان نهاده می شود ، بنابراین ما باید به هوش باشیم که ناخواسته در ابعاد تخصصی تعلیم و تربیت در این پایه مداخله نکنیم ، چون کلاً مراحل کار تعلیم و تربیت دانش آموزان پایه اوّلی با ظرافت و آگاهی خاصی همراه است و هر نوع اقدامات نسنجیده و دخالتهای نابجا در آن ، موجب بروز معضلاتی خواهد شد که رفع آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود . متاسفانه از آنجایی که جایگاه مهم معلمین ایثارگر و بی ادعای پایه اوّلی در جامعه و جامعه ی آموزشی ما چندان شناخته شده نیست ، بنابر این اکثریت افراد با دیدگاه فرهنگی غلط و با نگاه حقارت آمیز به برنامه های دوره ابتدایی و خصوصاً پایه اوّل دبستان می نگرند و گمان می کنند به خاطر پایین بودن سن دانش آموزان و روحیه فرمانبری و اطاعت آنان ، تدریس در این پایه به تخصص کمتری نیازمند است و با یک نگرش سطحی ، به این نتیجه می رسند که همگان ، حتی آنهایی که از حداقل سواد برخوردارند نیز ، می توانند وظیفه خطیر معلمین پایه اوّلی را انجام دهند ، در حالی که این یک اشتباه محض است و ناشی از عدم آگاهی بانیان این دیدگاه فرهنگی غلط است ، زیرا به قول یکی از صاحبنظران مسایل تعلیم و تربیت ، آنها سطح علمی را با سطح تعلیماتی اشتباه می کنند ، زیرا هرچه سطح علمی در یک دوره پایین تر باشد ، به مراتب سطح تعلیماتی در آن دوره بالاتر است و انتقال مفاهیم علمی در دوره ابتدایی در مقایسه با انتقال همان مفاهیم در سطوح بالاتر مثلاً متوسطه و یا دانشگاه با پیچیدگی بیشتری همراه است . اولیای عزیز ! صادقانه عرض می کنم که چقدر دلم از این برخوردها و اظهارنظرهای غیرمنطقی و عدم شناسایی جایگاه والا و واقعی معلمین دلسوز پایه اوّلی در جامعه و نظام آموزشی آزرده است و چقدر غمین و پریشان حال می شوم وقتی که می بینم هنوز که هنوز است ، همه در صدد دخالت در امور درسی دانش آموزان معصوم پایه اوّلی هستند و هیچگاه حاضر نیستند به خود بقبولانند که هنرمندی ، آگاهی و تخصص ، شرط اوّل در تعلیم و تربیت نوآموزان پایه اوّلی است .
عزیزان ! چنانکه پیش تر نیز گفتم ، در نوشتن این نامه بنا را براین نهاده ام که با صراحت با شما سخن بگویم و بنابراین ، یکی از مداخلاتی را که بدون استثنا در تمامی اولیای پایه اوّلی براساس تجربیات خود مشاهده کرده ام بازگو می کنم تا پس از آن وارد مقوله های بسیار مهم دیگر در این زمینه شویم .
دانش آموز پایه اوّلی که با هزاران عشق و شور وارد دبستان می شود و تازه می خواهد خود را با شرایط جدید وفق دهد و چون رودی زلال در پهنه ی دشت بی انتهای تعلیم و تربیت جاری شود با معضلی روبرو می شود که آغازگر آن خود پدر و مادر هستند ، آنها بدون در نظر گرفتن شرایط خاص تعلیم و تربیت در این پایه ، ناخواسته در یکی از ابعاد تخصصی تعلیم و تربیت مداخله کرده و کودکان خود را به " بیست گرایی " سوق می دهند تا به خیال خود باعث پیشرفت او در امور تحصیلی و سعادت او در آینده شوند . پدیده ی " بیست گرایی " که توسط پدر و مادر آغاز شده و متاسفانه از سوی برخی از معلمین نیز به آن دامن زده می شود ، مساله ای مهم و قابل تعمق در تعلیم و تربیت است که اگر به موقع در مورد رفع آن اقدامات عاجل صورت نگیرد ، عواقب نامطلوب در روند آموزشی و آیندهی دانش آموزان خواهد داشت .
دانش آموزان معصوم پایه اوّل که با شور و شوق زایدالوصفی کار خود را در دبستان آغاز کرده است ، با گفته های مکرر پدر ومادر خود مواجه می شود که : " فرزند عزیزم ، ببین ما می دانیم که تو خیلی با هوشی و در این هیچ شکی نداریم ، بنابراین از تو می خواهیم به ما قول بدهی که همیشه تمامی نمراتت بیست باشد " ، و با تکرار روزمره این گفته ها ، مساله "بیست " در ذهن کودک نقش می بندد و او ، خود را ناگزیر از تحقق آن در جهت ارضای پدر و مادر خود می بیند و از اینجاست که مشکلات روحی و روانی ناشی از این موضوع در کودک بروز می کند و او را از اهداف اصلی تعلیم و تربیت دور می سازد .
چنانکه می دانیم و اکثر قریب به اتفاق روانشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت نیز آن را مورد توجه و تاکید قرار داده اند ، دانش آموز موقعی می تواند در امور درسی خود موفق باشد و مطالب تدریس شده در کلاس را به خوبی فرا گیرد که از نظر تامین نیازهای زیستی مشکلی نداشته و از هر گونه فشارها و کششهای عاطفی و تعارضات روانی و خصوصاً اضطراب به دور باشد و در واقع دانش آموز از امنیت روحی و روانی کامل برخوردار شود . دانش آموزی که مدام از طرف والدین تحت فشار قرار می گیرد که حتماً باید در دروس نمره ی " بیست " بگیرد ، تمرکز حواس خود را نیز از دست می دهد و آن وقت است که در سراشیبی عدم موفقیت و شکست قرار می گیرد و کم کم علاقه ی خود را نسبت به یادگیری ، کلاس و مدرسه از دست می دهد . من با داشتن سابقه طولانی تدریس در پایه اوّل ابتدایی به وضوح این مسائل را از نزدیک مشاهده کرده ام . دانش آموزانی که با شور و شوق سال تحصیلی را آغاز نموده و پیشرفت قابل ملاحظه ای نیز در امور درسی داشتند ، بعد از مدتی تغییرات محسوسی در رفتار آنها مشاهده می شد که واقعاً جای بسی شگفتی و تامل داشت . مثلاً آنها موقع نوشتن املاء و یا امتحان ریاضی شروع به گریه کردن می کردند و وقتی علت را از آنها جویا می شدم ، با همان حالت معصومانه اظهار می داشتند : " ما می ترسیم که در درسهایمان بیست نگیریم ، چون آنوقت است که مورد نکوهش و سرزنش پدر و مادر خود قرار می گیریم ."
امیدوارم والدین محترم با آگاهی از این مطالب ، بیش از پیش به نتایج منفی و تاسف بار پدیده ی" بیست گرایی " واقف گردند
تاسیس تاریخ برای مسلمانان در زمان خلافت خلیفه دوم مسلمین و با مشورت حضرت علی (علیهالسلام) در سال شانزدهم هجری صورت گرفته است. مبدا تاریخ را هجرت پیامبر و ماه نخست آن را محرم، سالی که هجرت روی داده بود گرفتند.(1) علت نامگذاری این ماه آن بود که در ایام جاهلیت، جنگ در این ماه را حرام میدانستند.
ـ در دوم ماه محرم الحرام سال 61 هجری کاروان حضرت امام حسین (علیه السلام) وارد کربلا شد و سپاهیان دشمن که هر روز بر تعدادشان افزوده میشد در روزهای تاسوعا و عاشورا که روز نهم و دهم محرم میباشد او و یارانش را به شهادت رساندند.
امام هشتم شیعیان امام رضا(علیه السلام) در خصوص این ماه فرمود: در جاهلیت، حرمت این ماه نگاه داشته میشد و در آن نمیجنگیدند ولی در این ماه، خونهای ما را ریختند و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان ما را اسیر کردند و خیمهها را آتش زدند و غارت کردند و حرمت پیامبر را دربارة ذریهاش رعایت نکردند.
آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی در «مراقبات» نوشته است: «کودکانم را میدیدم که در دهه نخست ماه محرم غذا نمیخوردند و به نان خالی اکتفا میکردند کسی هم به آنان نگفته بود ماه محرم شروع شده است گمان میکنم عشقی درونی آنان را برمیانگیخت.» (2) به همین دلیل ماه محرم با حادثه عاشورا عجین شده است و فرا رسیدن آن دلها را پر از غم میسازد و پیروان و شیفتگان امام حسین (علیه السلام) از اول محرم، محافل و مجالسی را سیاهپوش کرده، به یاد آن امام شهید به عزاداری میپردازند.(3)
پینوشتها:
1- تاریخ تحلیلی اسلام، دکتر سیدجعفر شهیدی، ص130.
2- پیامآور عاشورا، مهاجرانی، ص 11.
3- با اندکی دخل و تصرف، فرهنگ عاشورا جواد محدثی، ص 406
هلال احمر اصفهان در نمایشگاه طعم مهربانی اقدام به فروش لوازم التحریر مناسب برای دانش آموزان نیازمند اصفهانی کرده .لذا تا ،تاریخ ۲۹ شهریور به محل نمایشگاه واقع در پل بزرگمهر پارک ایثارگران پشت خانه هنرمندان غرفه جامدادی مهر مراجعه کنید.
در بخش کارآفرینی برای زنان سرپرست خانواده موسسه گوهر تولید وسفارش انواع پاکتهای مختلف ازجمله :پاکت اداری سفید،پاکت پول رنگی وساده ،پاکت مقوایی گرافیک دار،پاکت طرح دار وانواع پاکت الیزابت ، پاکت انگشتر وانواع ساک دستی ،جعبه مخمل مستطیل ،باکس مقوایی یا مقوا وطلق در اندازه های مختلف .لذا جهت هرنوع سفارش با شماره ۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴ تماس بگیرید .
سال تحصیلی جدید نزدیک است و از هم اکنون جنب و جوش خانواده ها را در تهیه وسایل مورد نیاز دانش آموزان از روپوش گرفته تا قلم و دفتر و کتاب می توان مشاهده کرد.
کاری پر زحمت و هزینه بر که همه خانواده ها کما بیش ناگزیر از انجام آن هستند. اما خانواده ها و دست اندرکاران آموزش و پرورش به ویژه آموزگاران، وظیفه بس مهم تری نیز بر دوش دارند که اگرچه هزینه چندانی در بر ندارد، اما در جامعه ما کمتر به آن توجه می شود. ایجاد آمادگی ذهنی و روانی برای خود، فرزندان و دانش آموزان و همچنین برنامه ریزی کوتاه مدت و دراز مدت در سال تحصیلی، تا مطمئن شویم که کودکان و نوجوانان ما در فضایی سالم و خلاق بتوانند رشد کنند و بالنده شوند. کتابک برای ایجاد این آمادگی چند رهنمود به خانواده ها و شماری به آموزگاران دارد. بی شک با خواندن این رهنمود ها شما نیز نکاتی به یاد می آورید که می توانید از راه کتابک با دیگران سهیم شوید. بنابراین نوشته را آغازی برای یک هم اندیشی بدانید که با ما شروع شده است و با شما ادامه می یابد.
رهنمود هایی به خانواده ها:
مشاوره و کمک در انجام تحقیقات و پروژه های دانش آموزی .دانشجویی .ازجمله دروس تخصصی برق .عمران .ریاضی .مکانیک .کامپیوتر .ترجمه متون انگلیسی در موسسه گوهر انجام می شود .برای هماهنگی باشماره ۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴ تماس بگیرید. (فرستادن اسم تحقیق یا پروژه .مشخصات شخص .شماره تماس .اسم دانشگاه .مقطع .مدت انجام کار .تحقیقاتی که تاکنون خودتان انجام داده اید .فیش ها و... فرستادن همه موارد ازطریق تلگرام الزامی است)
میدانیم که توان در ریاضی به معنی ضربهای متوالی است. یعنی:
توان دوم یک عدد را مربع آن عدد مینامند و توان سوم یک عدد را مکعب آن عدد مینامند.
پس رادیکال با فرجه n یک عدد برابر است با عددی که اگر آن را به توان n برسانیم، حاصل برابر با عدد زیر رادیکال میشود.
بنابراین برابر است با عددی که اگر آن را به توان دو برسانیم، حاصل برابر با x است. یعنی اگر بخواهیم بدانیم x مربع چه عددی است، باید از آن جذر بگیریم.
در واقع رادیکال به نوعی معکوس توان است.
در کلاس اول کودکان از ریاضیات ذهنی و شمارش با دست به سمت نوشتن و محاسبه اصولی اعداد حرکت میکنند. اگرچه کودکان هنوز به آموختن با حس دیداری و لامسه خود در این مقطع نیاز دارند؛ اما به این امر نیاز دارند تا بسیاری از افکار ریاضی خود را روی کاغذ منتقل کنند. به طور کلی ریاضی کلاس اول به بخشهایی چون مفهوم اعداد، هندسه، ۴ عمل اصلی و حل کردن مسائل تقسیم میشود.
۴ عمل اصلی مجموعهای از مهارتهای ریاضی است که به کودک میفهماند اعداد، نمایانگر مقدار هستند و او میتواند با استفاده از اعداد مقدار و کمیت را نشان دهد.
برای پیشرفت در درس ریاضی، کودک شما باید در این مقطع عناصر اصلی ذهنی متعددی را بیاموزد، از آن جمله:
۱- یادگیری اعداد و شمارش آنها تا ١٠٠.
۲- درک مفاهیمی چون اندازهگیری و سنجش.
۳- فهم درست کلمات ریاضی مثل «بیشتر از»، «کمتر از»،«جمع »، «منها » و «تفریق».
۴- یادگیری مفاهیم نسبت و تناسب.
۵- شناخت رنگها و اشکال هندسی.
به همین خاطر در این سطح کودکان یاد میگیرند که :
۱- با استفاده از اشیا، ترکیب و جدا کردن را بیاموزند.
۲- اشکال مختلف را طبقهبندی و دستهبندی کنند.
۳- «بیشتر»، «کمتر» و «مساوی» را با یکدیگر مقایسه کنند.
۴- مفهوم نیمی از یک چیز را بفهمند.
بنابراین دانشآموز در پایان کلاس اول توانایی انجام این فعالیت ها را خواهد داشت:
۱- جمع و تفریق کردن اعداد تک رقمی
۲- پیشبینی نتیجه محاسبات ساده ریاضی
۳- شمردن پول
۴- تشخیص جایگاه ارزشی اعداد
۵- شناخت اشکال هندسی.
۶- آشنایی با مفهوم تناسب.
۷- شمارش اعداد بزرگتر از ١٠٠.
البته والدین نیز میتوانند با بهکارگیری روشهای متعددی به فرزند خود در این مقطع حساس کمک کنند تا زمینهساز موفقیتهای بعدی او در کلاسهای بالاتر شوند:
۱- به او کمک کنید تا بتواند از ١ تا ١٠٠ و برعکس بشمارد. این کار را میتوانید با اعداد دیگر کمتر از ١٠٠ نیز انجام دهید. کمک و تشویق شما موجب میشود تا او پیشرفتهای سریع و بهتری داشته باشد.
۲- روزنامهها، مجلات و بروشورها را باز کنید. به یکی از اعدادی که او میشناسد، اشاره کنید و از او بخواهید آن را بخواند.
این کار را برعکس نیز می توانید انجام دهید. یک عدد را بگویید و از فرزندتان بخواهید آن را بین اعداد دیگر تشخیص دهد.
۳- بخشی از مفهوم شناسایی و درک اعداد این است که کودک شما بتواند آنها را در موقعیتهای مختلفی چون ضرب کردن، استفاده از کلمات و بیان اعداد تشخیص دهد؛ مثلاً یک کودک در کلاس اول باید تشخیص دهد که ۴ یعنی یکی بزرگتر از ٣، ٢+٢، ۴ عروسک و چهارمین طبقه. برای یادگیری بهتر می توانید یک عدد را روی کاغذ بنویسید و از فرزندتان بخواهید آن را حدس بزند. از طریق «کمتر از» و «بیشتر از» او را راهنمایی کنید تا به عدد مورد نظر برسد.
۴- «اگر من بخواهم ٢ کلوچه بخورم، تو ٣ کلوچه بخوری، چند تا کلوچه نیاز داریم؟» با استفاده از مداد و یا هر وسیله دیگری که بتوان مفهوم اعداد را رساند می توان این کار را انجام داد. به او چهار عمل اصلی را بگویید و نشان دهید که ٢+٣می شود ۵.
۵- هنگامی که کودکتان مشغول بازی کردن است، از فرصت استفاده کرده و اعداد ترتیبی را به او آموزش دهید. نشان دهید چه کسی اول، دوم و سوم است.
اگر فرزند شما با تکالیف در خانهاش مشکل دارد، کاغذ و مداد را کنار بگذارید و در جریان زندگی معمولی مفاهیم را به او منتقل کنید. به طور مثال؛ اگر در نتیجه گیری جمع و تفریق مشکل دارد میتوانید با کمک سکههای پول آن را عملاً نشان دهید.
۶- اگر کودک شما با مفاهیم کسری مشکل دارد یک کیک را به چند قسمت تقسیم کنید و به او مفاهیمی چون کل، نیم و سه چهارم را نشان دهید و از او بخواهید که آنها را با استفاده از تکههای جداشده کیک نشان دهد.
مسئله مهم این است که برای کمک به فرزندتان در درس ریاضی باید خلاقانه رفتار کنید و بیشتر و مهمتر از آن اینکه صبور باشید. این مهارتهای سختی است که کودکان به مرور زمان میتوانند در آن موفق شوند
(( 28 نکته مهم آموزشی در مورد بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی))
1) مهارت های چهارگانه زبان آموزی به طور کامل مورد توجه قرار گیرد ومهارت های شفاهی قربانی مهارت های کتبی نشود.
2) هردو کتاب بخوانیم وبنویسیم می بایست به طور موازی وبا آهنگی مناسب آموزش داده شوند چون هردو از ارزش آموزشی یکسانی برخوردارند.
3) در کتاب بخوانیم مطلقا از نوشت افزار استفاده نمی شود.
4) درکتاب بخوانیم بخش وصداکشی نداریم بلکه از بخش وصداکشی به عنوان یک ابزار استفاده می شود.
5) بیشتر فعالیت های مربوط به یادگیری کلید واژه ها حول محور کلمات هم آغاز وهم پایان است. آب/آرد-دست/توت-شانه/خانه
6) هفته ای 3 نگاره تدریس می شود بنابراین در ماه مهر تمامی نگاره ها می بایست تدریس شده باشد.
7) هدف کلی نگاره ها و نشانه های (1) ونشانه های (2)به ترتیب واج آموزی واژه آموزی وجمله آموزی است.
8) هدف کلی کتاب خوانی وروان خوانی به ترتیب گسترش واژگان و متن خوانی (تسلط بر خواندن)است.
9) تصاویر پایین نگاره ها کلید واژه هستند که به هیچ عنوان با هدف کلمه خوانی از آنها استفاده نمی شود.
10) اجرای هر نگاره از نظر زمانی قابل تفکیک نیست بنا به صلاح دید معلم ومتناسب با موقعیت کلاس برای رفع خستگی وتنوع می توان شعر نمایش ویا بازی را اجرا کرد.
11) از کارت های تصویری در پایان هر نگاره استفاده می شود وهدف از آن تصویر خوانی وآشنایی با کلید واژه می باشد. در ضمن تصویر برداری ذهنی از شکل خطی کلید واژه ها یکی دیگر از اهداف مهم نگاره هاست.
12) در استفاده از کلید واژه ها و نیز رو خوانی متن انتزاعی در مرحله اول رعایت راست وچپ و بالا وپایین الزامی است ولی در مراحل بعد رعایت این مورد ضرورتی ندارد.
13) به طور کلی از ابتدای بخش 2 آموزش نشانه های 1تا آخر هدف یادگیری شکل نوشتاری کلمات(املاء) نیست بلکه هدف اصلی این درس ها خواندن کلمات ومتن انتزاعی است.
14) از صفحه 52 بخوانیم به بعد هر دو روز یک نشانه یعنی هر هفته 3 نشانه تدریس می شود.
15) در هنگام نوشتن زیر نویس ها در کتاب بنویسیم دانش آموزان بخوانند و سپس بنویسند چون خواندن مقدمه و پیش نیاز نوشتن است.
16) چون کتاب بخوانیم وبنویسیم دارای دو نوع خط نسخ ونستعلیق می باشد بنبر این در جایی که دانش آموز فعالیت نوشتاری انجام می دهد از خط نستعلیق تحریری استفاده می کند اما در فعالیت شفاهی خواندن خط نسخ ملاک خواهد بود.
17) امداد رسمی دانش آموزان از صفحه 42 بنویسیم که جمله بندی کامل است شروع می شود یعنی از درس 3.قبل از این کار می توان کلمات جداجدا که قبلا آموزش داده شد به دانش ا آموزان یاد داد.
18) با توجه به اینکه خود کتاب به قدر کافی گنجینه لغات دارد لذا نیاز به گفتن املاء از کلمات خارج از کتاب نیست در ضمن تا آنجا که امکان دارد از املاءخود ساخته توسط معلم اکیدا خودداری گردد.
19) از صفحه 56 جمله نویسی به صورت رسمی آموزش داده می شود.
20) از صفحه 84 به بعد بهتر است اسم حروف رانیز به دانش آموزان آموزش دهیم.
21) در بخش روان خوانی هدف تقویت مهارت خواندن وپی بردن به معنا ومفهوم آن می باشد لذا از این قسمت نباید دانش آموز چیزی بنویسد چون خط آن نسخ است.
22) در نوشتن نشانه ابتدا معلم باید با گچ خوب روی تخته بنویسد سپس چند تن دیگر از دانش آموزان روی تخته بنویسند وتمرین کنند آنگاه از روی کتاب بنویسیم نسخه برداری تقلید وتمرین کنند.
23) تشدید سمعی است یعنی گوش ما صدایی را دو بار می شنود وما یکی را به حرف تبدیل می کنیم وبه جای صدای دیگر نشانه تشدید روی آن می گذاریم.در ضمن در درس تشدید دانش آموز حرف یا صدای جدیدی را یا نمی گیرد بلکه با ویژگی یک علامت آشنا می شود .
24) تصاویر نشانه های(2)بیان کننده مطلب درس هستند لذا استفاده مؤثر از آن ها در انتقال مفهوم مورد توصیه می باشد.
25) در بخش 3 نشانه های (2) بهتر است از شیوه داستان گویی استفاده شود وسعی شود از خود بچه ها در ارائه داستان کمک گرفته شود.
26) در حین داستان گویی می توان از کارت کلید واژه های نشانه های (2)استفاده کرد و همزمان کلمات کلیدی را روی تابلو نوشت ونشانه مربوطه را به رنگ قرمز مشخص کرد.
27) هدف از نوشتن به صورت خط تحریری در کتاب بنویسیم خوشنویسی نیست بلکه درست وخوانا نویسی از اهداف به کار گیری خط نستعلیق است.
28) دلایل توالی واج ها ریشه در اولا بسامدثانیا شکل وثالثا تعداد حروف ونشانه ها دارد. بسامد:مقدار تکرار یک پدیده را می گویند وچون حرف آدر کلماتی که اول آتها باآشروع می شود ومورد استفاده زیاد دانش آموزان است لذا نشانه (آ)در ابتدای کتاب آمده است.
شکل:شکل نوشتاری حروف از ساده به پیچیده تنظیم شده است لذا حروف آسان در ابتدا وحروف مشکل بعدا آموزش داده می شود.تعدد:منظور حروف چند شکلی است که آموزش از حروف تک شکلی شروع وبه حروف چند شکلی گسترش می یابد.
تحصیل در خیلی چیزها به ما کمک میکند اما مهمترین آنها این است که به فرد قدرت فکر کردن، سوال کردن و دیدن ماورا بدیهیات را میدهد. انسانها با یک تمایل طبیعی برای سوال کردن به دنیا میآیند. تحصیل بهترین راه برای ارضای کنجکاوی ما بدون خفه کردن اشتیاق سوزان یادگیری و کشف بیشتر است. در اینجا برخی دلایل بدیهی برای تحصیل کردن یک فرد آورده شدهاند.
تحصیل افق دید ما را گسترش میدهد و به ما درک بهتری از دنیای اطرافمان و این که چگونه چیزها کار میکنند میدهد.دنیا به تحصیل نیاز دارد چون آن پایهی یک جامعهی متمدن و سازماندهی شده است.تحصیل به مردم کمک میکند که منطقیتر فکر کنند و از خیالهای باطل در زندگی دوری کنند.تحصیل اختلافات اجتماعی و اقتصادی را کاهش میدهد و اجازه میدهد که جریان به طور مساوی تقسیم شود.آن به پیشرفتهای تکنیکی در زمینههای علم و تکنولوژی آزادی عمل میدهد.
مطالعات نشان میدهد که افراد تحصیل کرده طول عمر بیشتری دارند. آنها دوست دارند که با ورزش بیشتر و انجام تمرینات بدنی بیشتر به سبک زندگی سالمتر منجر شوند. بسیاری از آنها دلالت رژیم غذایی و سبک زندگی را بر سلامتی خود درک میکنند که این امر آنان را قادر میسازد که انتخابهای سالمتری داشته باشند.
به طور متوسط، افراد تحصیل کرده مشاغل پرمعنیتر و جالبتری نسبت به افراد تحصیل نکرده دارند. آنها معمولاً در وضعیتی هستند که در کار خود تصمیم گیرندهاند. این منجر به رضایت شغلی بیشتر میشود که در نهایت باعث کیفیت زندگی بهتر میشود.
افراد تحصیل کرده عزت نفس بالاتری دارند. زندگی آنها تقریباً به خوبی برنامه ریزی شده است و جهت مشخصی دارد. آنان مهارتهای حل مشکل بهتری دارند و متعاقباً به ادارهی تصمیمات روزمرهی خود مجهزترند.کودکان والدین تحصیل کرده به امکانات تحصیلی بهتری دسترسی دارند. این کودکان رشد شناختی بالاتری نسبت به کودکان والدین تحصیل نکرده دارند.
افراد تحصیل کرده موقعیت بهتری نسبت به سهم دادن مثبتها در جامعه و حتی نسبت به محیط زیست دارند چون آنها مفهوم انتخابها و اعمالشان را درک میکنند.در کشورهای در حال توسعه، تحصیل به عنوان وسیلهای برای کم کردن فقر و تنگدستی و سبب تغییر اجتماعی دیده میشود. آن یک داروی سحر آمیز برای حل تمام مشکلات نیست. اما مطمئناً آن میتواند نردبانی برای بالا رفتن از فقر و تنگدستی، محرومیت، جهل و نادانی، ظلم و ستم و جنگ و نزاع باشد.
هر کس میتواند صفحات تاریخ را ورق بزند و جوامع اولیه و زندگانی بربری و وحشیانه آنها را دوباره بررسی کند. این بهترین راه برای درک نیاز به تحصیل است. بسیاری از سیستمهای تحصیلی غیر مفید و مدرن در باز کردن چشمهای مردم موفق شدهاند ولی آنها ذهنهای مردم را بستهاند.
خیلی مهم است که نیازها را بررسی و آنالیز کنیم و سیستم حمایتی را تعبیه کنیم تا آیندهی بهتر را برای نسلهای آینده مطمئن سازیم. هدف آن باید قدرت دادن به ذهن و روح باشد تا به پتانسیل کامل خود برسند
اگر مىخواهید مطالب کتابى را یاد بگیرید، نخست تمام آن کتاب را یک بار از رو بخوانید تا یک برداشت کلى از موضوعها و قسمتهاى مهم آن کسب نمائید. این خواندن اجمالى یا پیشخوانى مىتواند شما را در یک سازماندهى به مطالب، مثلاً ایجاد نوعى ساخت سلسله مراتبى براى آنها، کمک نماید. مطالبى که لازم است در پیشخوانى فصلهاى یک کتاب مورد توجه قرار گیرند عبارتند از مقدمه یا توضیحات مقدماتی، هدفها، تیترهاى اصلى و فرعی، خلاصه، و جملات مقدماتى یا جملات موضوعى پاراگرافها. وول فولک (۱۹۹۳) در رابطه با اثربخشى پیشخوانى گفته است همه اقدامات فوق به فعال شدن طرحوارههاى یادگیرنده کمک مىکنند. بنابراین، یادگیرنده خواهد توانست متن فصل موردنظر را که بعد از پیشخوانى بهطور کامل مطالعه مىکند تفسیر نماید و به یاد بسپارد . |
تدریس دبستان تا دانشگاه آدرس :خ حافظ روبروی هتل ستاره 32226065_09162856365
تدریس تخصصی گوهر ، باتهیه انواع پاکت پول درنمایشگاه طعم مهربانی از۱۹تا۲۹ شهریور ۹۶ شرکت کرده است .برای تهیه فرم تخفیف تدریس خصوصی مقطع دبستان استان اصفهان درطول سال تحصیلی ۹۶ ازساعت ۵ تا ۹ شب به غرفه مراجعه کنید . آدرس نمایشگاه : اصفهان پل بزرگمهر پارک ایثارگران جنب خانه هنرمندان غرفه طلوع راه برتر شماره تماس ۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴
ویژه رشته های تجربی .ریاضی .ادبیات و هنرستان. تیم تخصصی کنکورموسسه گوهرباکادر متخصص به صورت مفهومی ومشاوره رایگان در تدریس خصوصی آماده خدمت رسانی می باشد : ریاضی .فیزیک .شیمی .زیست .زمین شناسی .عربی .ادبیات . آدرس موسسه گوهر :اصفهان خیابان حافظ روبروی هتل ستاره جنب بیمه آسیا طبقه دوم واحد دوم ۳۲۲۲۶۰۶۵-۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴
موسسه گوهردراصفهان باکادر مجرب آماده تدریس خصوصی ورفع اشکال دروس تخصصی رشته عمران .معماری .کشاورزی به صورت خصوصی و داخل دفتر موسسه می باشد . خدمات دیگر: مشاوره وکمک درانجام پایان نامه های مرتبط رشته عمران.معماری و کشاورزی ؛ همچنین انجام پروژه های راه سازی.هماهنگی باشماره ۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴ یا۳۲۲۲۶۰۶۵
گوهر : تخصصی ترین تدریس خصوصی دراصفهان وحومه باهمراهی دبیران خانم و آقا باتجربه و آموزش به روز (ویژه شاگردان تیزهوش.عادی واستثنایی) آمادگی تدریس خصوصی در موسسه ویا منزل را دارند .کافی است اسم درس یادرسهای مورد نیاز را همراه با شماره موبایل اتصال به تلگرام و آدرس محل تدریس(ذکر شود موسسه خیابان حافظ روبروی هتل ستاره یا آدرس منزل رابفرستید) وتعداد جلسات درهفته را به شماره ۰۹۱۰۳۵۷۵۷۴۴ پیامک کنید یا ارتباط ازطریق دفتر موسسه ۳۲۲۲۶۰۶۵